A vásárlók most önállóan tölthetik fel flakonjaikat Nivea Crem Soft és Nivea Creme Sensitive márkájú kozmetikai termékekkel a dm három németországi üzletében. Az új ajánlat egy kísérleti projekt része, és hat-nyolc hónapon át lesz elérhető. Célja a fogyasztói tapasztalatok összegyűjtése, a csomagolóanyaggal való takarékoskodás és a körforgásos gazdaság támogatása.

A Beiersdorf konszernhez tartozó Nivea márka és a Németországban legnépszerűbb drogériahálózat, a dm, három üzletében a Nivea Creme Soft és a Nivea Creme Sensitive tusfürdőkkel való önálló feltöltés lehetőségét kínálja vásárlóinak. A kifejezetten erre a célra kifejlesztett feltöltő állomások a dm két hamburgi üzletében, egy Karlsruhe közeliben, valamint Nivea-üzletekben érhetők el.
A projekt első szakasza hat-nyolc hónapig fog tartani.

"Kezdeményezésünknek köszönhetően mindenki itt van a fedélzeten - mi a gyártók, a dm, mint forgalmazó, és a legfontosabb - a vásárlóink" - mondja Iain Holding, a Beiersdorf Németország / Svájc vezérigazgatója. "Ennek az együttműködésre épülő hozzáállásnak köszönhetően szerezhetünk számunkra fontos tapasztalatokat, hogy megtudjuk, a körforgásos gazdaságot támogató megoldások közül melyiknek van értelme és melyik praktikus."


Sebastian Bayer, a dm marketing és beszerzési osztályáért felelős ügyvezető igazgatója hozzátette: "A dm-ben látjuk, hogy a vevőink tudatosak a vásárlások során, és szívesen kipróbálják a fenntartható alternatívákat. A feltöltő állomások tesztelésével szeretnénk hozzájárulni a tudatosság növeléséhez az újrahasznosítás terén. Attól függően, hogyan fogadják vásárlóink az új ajánlatot, döntünk a további lépésekről."


Az újonnan megkezdett projekt keretében a dm vevői akár háromszor is feltölthetik a népszerű Nivea tusfürdős üres flakonokat, és a pénztárnál fizetnek. A tesztelési szakaszban a harmadik feltöltés után a fogyasztóknak ki kell cserélniük a flakonokat, hogy ellenőrizhessék azokat minőségi és higiéniai elvárások szempontjából. Helyette ingyenesen kapnak egy új flakont és egy utántöltést.
"A Niveának köszönhetően szeretnénk a többszörös használatot támogatni, és innovatív alternatív csomagolásokkal tovább növelni a fogyasztók fenntartható fogyasztás iránti érzékenységét" - mondja Iain Holding.
"A Nivea-kozmetikumokkal kapcsolatban el kell mondani, hogy a projekt elején 96 százalékban biológiailag lebomló összetételű terméket választottunk. Nem tartalmaz szilárd mikroplasztikus részecskéket, a flakon pedig 96 százalékban újrahasznosított műanyagból készült" - tájékoztatott az igazgató.



2020 májusában a bőrápolási termékekkel foglalkozó Beiersdorf vállalat kötelezettséget vállalt a „Global Plastic Pledge” megvalósítására, és három célt tűzött ki minden márkája elé: 2025-re a csomagolóanyagok 100 százaléka utántölthető és újrahasznosítható lesz. Várhatóan az újrahasznosított műanyag csomagolás tartalma 30 százalékig fog nőni, és az új, kőolaj alapú műanyag mennyisége 50 százalékkal fog csökkenni. 2020 végére a Beiersdorf az összes PET-palack 90 százalékát újrahasznosított műanyagból (rPET) fogja gyártani Európában. Már ez az egy intézkedés több mint 1200 tonna új műanyag megtakarítását teszi lehetővé évente.
A Beiersdorf több mint 135 éves tapasztalattal rendelkezik a bőrápolási termékek piacán.