Az Unilever brit-holland konszern át akarja tekinteni a tea világpiacát.

A konszern mérlegeli a Brooke Bond, PG Tips, Lipton és Lyon márkák eladását. A cég jelentése szerint egyre több fogyasztó fordul el a fekete teától, az üzletág eladásai és nyereségessége csökken – közlik angol nyelvű hírforrások.
A fogyasztók az egész világon, így Nagy-Britanniában is, elfordulnak a teától. Különösen érvényes ez a fiatalabb generációkra. Azok a híresztelések, hogy az Unilever ennek az üzletágnak az eladását mérlegeli, még tavaly novemberben keltek szárnyra – az egyik lehetséges vevőként az amerikai PepsiCo merült fel – azonban a cég akkor tagadta ezt, és azzal érvelt, stratégiai változtatásokat akar bevezetni teaüzletágában. A vállalat most mégis elismeri, hogy a piac stratégiai áttekintésén belül minden lehetőséget fontolóra vesznek.
Ebből következően az üzletág teljes vagy részleges portfóliójának eladását is mérlegelik, köztük olyan márkákét, mint a Lipton, annak ellenére, hogy a teaeladás az elmúlt évben 2,3 milliárd angol font jövedelmet eredményezett.
Az Unilever tavaly súlyos veszteséget szenvedett. A konszern adózás nélküli nyeresége az elmúlt évben kb. 38 százalékkal csökkent, a 2018. évi 10,4 milliárd fontról 6,9 milliárd fontra.