Az európai vásárlók bizalommal fordulnak a regionális termékek felé. A Consors Finanz közvélemény kutatása szerint ezt egy egységes európai minőségi tanúsítvánnyal lehetne megerősíteni. Az európai fogyasztók számára a vásárlói döntésben jelentős szerepet játszanak a minőségi tanúsítványok. A Consor Finanz 2019-ben készült fogyasztói barométere, a „Globálisan gondolkodni, regionálisan cselekedni” eredményei szerint ez az érték 66%.

A vásárlók a regionális termékek esetében is figyelnek ezen tanúsítványok meglétére. A megfelelő jelzések, tanúsítványok és oltalom alatt álló eredetmegjelölések a megkérdezettek 77%-a számára garantálja a minőséget és a termékek származásának visszakövethetőségét.
A tanulmány összességében az európai vásárlók regionális termékekhez való hozzáállását vette górcső alá. A vizsgálat során fény derült arra, hogy a megkérdezettek általában bizalommal fordulnak a hazai és regionális termékek felé. Az európai fogyasztók 62%-a azon a véleményen van, hogy számtalan minőségi tanúsítvány létezik, azonban 71%-uk többet vár. Az európaiak 56%-a jól ismeri ezeket a tanúsítványokat, ennek köszönhetően könnyedén eligazodik. Mindazonáltal 77% amellett teszi le a voksát, hogy egységes európai minőségi tanúsítványra lenne szükség (Európa: 74%).
„Az egyre komolyabbá váló versenyben egyre nehezebb lesz a vásárlókat megtartani. A bizalom ezért a legfontosabb a kereskedők és a vásárlók kapcsolatában – mondta Anja Venk, a Consors Finanz Deputy CEO B2B ügyvezető igazgatója: „Ha bővítjük a tanúsítványok és az eredetmegjelölések számát, az növelheti a fogyasztók bizalmát és hűségét.”
A Consors Finanz évente összeállított fogyasztói tanulmányát a Harris Interactive piackutató intézettel karöltve adja ki. A vizsgálat során szúrópróbaszerűen 18-75 év közötti fogyasztókat kérdeznek meg.

 

19 decemberi szám)