Elismerést kapott a Procter&Gamble az idei „Effekt 2030 – A közösségi befektetések díja” pályázaton, amelynek nyerteseit pénteken hirdették ki. A vállalat a hajápolási termékeire kifejlesztett újratölthető rendszerével nevezett, és hozta el a második helyezettnek járó díjat.

Az „Effekt 2030 – A közösségi befektetések díja” arra ösztönzi az üzleti élet szereplőit, hogy társadalmi és környezeti befektetéseik kimutathatóan, mérhetően járuljanak hozzá a fenntart­hatósághoz. Az idei pályázatok elbírálása során az eddigieknél fontosabb szerepet kaptak a hatékony környezeti és társadalmi befektetések szempontjai, és a Fenntartható Fejlődési Célok (Sustainable Development Goals – SDG), így a beérkezett anyagokat is ennek szellemében díjazták négy kategóriában: Esélyteremtő üzlet, A jövő gazdasága, Zöld egyensúly és Mindenki társadalma.

 A P&G a Zöld egyensúly kategória második helyezettje lett az alumínium újrahasználható és tölthető flakonok bevezetését bemutató pályázatával. A vállalat LCA (termékéletciklus kutatás, bölcsőtől bölcsőig) kutatásai alapján a termék ökológiai lábnyomának legnagyobb része a fogyasztói használatból származik, ezért célul tűzték ki, hogy új csomagolási rendszerükkel növeljék a fenntartható fogyasztást. A bevezetés eredményeképpen a Kantar Worldpanel adatai alapján Európában - így Magyarországon is - 200 millió háztartás számára válik lehetővé a felelős fogyasztás.

 Az új termékcsomagolás hosszabb távú alternatívát kínál, és többszáz milliós darabszámmal világelsőként ér el nagy tömegeket a hajápolás területén. Az alumínium palack 5 évig újrahasználható, majd utána újrafeldolgozható. A flakon idén Európa-szerte bevezetésre került a P&G hajápolási márkáinál (Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences és Aussie), és lehetővé teszi, hogy háztartások milliói 60%-kal csökkentsék a műanyag-fogyasztást a szokásos sampon-csomagoláshoz képest. Ez évente 300 millióval kevesebb új műanyag palackot és 10.000 tonnával kevesebb szűz műanyag felhasználását jelenti.

 A fenntarthatóság kérdésének előtérbe kerülésével egyre nagyobb figyelmet kap az ESG (Enviromental/környezeti, Social/társadalmi, Governance/vállalatirányítási) szemléletnek megfelelő vállalati működés. A P&G a globális elvárásokra és kihívásokra reagálva számos környezetvédelmi programot vezetett be a víz-, a hulladék- és az klímavédelem területén. Kiemelt céljuk, hogy 2040-ig nettó zéró üvegházhatású gázkibocsátást érjenek el, valamint, hogy körkörös gazdaság révén, a logisztikai lábnyom jelentős csökkentésével elérjék a természeti erőforrások hatékony felhasználását a kiskereskedelem és a fogyasztók szintjén egyaránt. Emellett a vállalat arra törekszik, hogy a fogyasztók mindenhol rendelkezzenek a fenntartható fejlődéshez szükséges információkkal és tudatossággal.

 „Az értékesítési számok alapján elmondható, hogy a márkahű vevők kétszámjegyű százalékát sikerült átállítani az utántöltős verzióra, és az új termékcsaláddal a kategória méretét is növelni tudtuk.” – állítja Krubl Yvette, a vállalat kommunikációs vezetője. – Az értékesítési eredmények rendszeres elemzése mellett folyamatosak a vevői kutatások, amelyek során mérjük az ismertséget, a konverziós rátát és az elégedettséget is.”

 A vállalat más termékeinek bevonását is tervezi a fenntartható csomagolási rendszerbe, miközben folyamatosan olyan csomagoló-anyagok után kutat, amelyek tovább képesek csökkenteni az erőforrások felhasználását és a csomagolóanyag méretét. Jelenleg a Lenor öblítőszerek papírcsomagolását tesztelik.