Prémium kategóriás trappista sajt gyártását kezdte meg tavaly az Alföldi Tej Kft. új debreceni sajtgyárában. Rózsás Mónika ügyvezető igazgató szerint az éves gyártási kapacitással a teljes hazai import egyhetedét tudja kiváltani a cég. A Magyar trappista sajt márkanéven forgalomba került termékre pozitív a vásárlók reakciója, ezért további fejlesztések várhatók.

» Tavaly adták át a debreceni sajt- és porító üzemüket. Mennyire sikerült felfuttatni a gyártást az elmúlt 9 hónap alatt?
Valóban, 2019-ben fejeztük be egy több éves beruházás keretében az új debreceni sajt- és porító üzemünk kialakítását. A 15 milliárd forintos fejlesztéssel egy modern sajtgyárat és egy porító üzemet hoztunk létre. A sajtgyárban ­trappista sajtot készítünk kizárólag a magyar piac és a hazai igények kiszolgálására. Az a célunk, hogy a magyar sajt­piacon kimagasló minőségű ­trappista sajtot ­kínáljuk a fogyasztók számára, ami a ­piacon egyúttal benchmark is lehet – azt gondoljuk, hogy sikerült elérni célunkat. Éppen ezért termékünk árát is a minőségből kiindulva határoztuk meg, szándékosan megkülönböztetve magunkat a gyengébb minőségű sajtoktól. A porító üzemünkben a hatósági engedélyek megszerzése után a próbagyártás az idei évben kezdődött meg.


Rózsás Mónika, az Alföldi Tej Kft. ügyvezető igazgatója


» Mekkora kapacitású az új üzem?

Az üzemben elsősorban a Debrecen környéki tejtermelőktől érkező friss ­tejet dolgozzuk fel. Napi 250 ezer liter tej feldolgozásával 25 tonna sajtot tudunk maximális kapacitás kihasználása mellett legyártani, évi közel 8000 tonnányi kapacitással a magyar sajtimport mintegy hetedét vagyunk képesek kiváltani.

» Milyen volt a fogadtatása az itt készülő trappista sajtnak?
Mind a kiskereskedelmi partnerek, mind a fogyasztók részéről egyön­te­tűen pozitív volt az új termékünk fogad­tatása, már a bevezetés előtti országos kóstolások alkalmával számos ­vásárló érdeklődött, hogy mikor és hol lehet majd kereskedelmi forgalomban is megvásárolni a sajtunkat.
Sok pozitív visszajelzést kaptunk a termék minőségével, ízvilágával kapcsolatban: a fogyasztók ezt az ízt keresték már régóta, amióta pedig kereskedelmi forgalomban is kapható, azóta még több az örömteli megjegyzés. A mi sajtunk ugyanis nem morzsálódik, könnyen vágható és reszelhető, így öröm a háziasszonyoknak ezt a sajtot használni a konyhában, öröm a családnak ezzel készült ételeket fogyasztani. Kínálatunkból már csak ez az egy alapvető tejtermék hiányzott, hiszen tejet, vajat, tejfölt, túrót, joghurtot és tejszínt már régóta készítünk székesfehérvári üzemünkben.
A sajtot az idén 10 éves „Magyar” márkánk alatt vezettük be a piacra, amely jól szimbolizálja alapvető értékeinket: kizárólag magyar tejtermelőktől származó alapanyagot dolgozunk fel kizárólag magyar munkaerő segítségével és a magyar lakosság számára.
A „Magyar trappista sajt” bevezetésével párhuzamosan megújítottuk a „Magyar” márka megjelenését is: sajtunk elegáns, fekete színű csomagolást kapott, amelyen aranyszínű a felirat, ezzel közvetítve, hogy prémium minőségű termékről van szó. Termékünk prémium jellegét a kilenc hónap alatt kifejlesztett egyedi receptúra és a három hetes érlelési idő szigorú betartása garantálja. 

» Hogyan alakult a sajtértékesítés volumene az elmúlt időszakban?
Amikor öt évvel ezelőtt eldöntöttük, hogy belevágunk a sajtgyártásba, alapo­san felmértük a piacot és az értékesí­tési lehetőségeket. A magyarországi sajt­értékesítés mintegy háromnegyede trappista sajtból áll, ezért gyártjuk mi is a magyar fogyasztók által kedvelt sajtot.
Értékesítésünk a terveknek megfelelően alakul, jó eredményeket mondhatunk el. Ennek érdekében folyamatosan bővítjük termékünk elérhetőségét, egyre több áruházláncban lehet már megvásárolni a „Magyar trappista sajtot”.
A piacainkat egy átgondolt stratégia alapján építjük fel. A kezdetek óta legfontosabb számunkra a megbízható és változatlanul magas kiváló minőség, ehhez társítottunk egy mindenki számára elfogadható és megfizethető ár struktúrát.
Azt tapasztaljuk, hogy az ár mellett a minőség és a megbízhatóság ­láthatóan egyre többet ér a fogyasztóknak. Úgy gondoljuk, hogy a legjobb ár-érték ­arányú termékkel léptünk a magyar­országi trappista sajt piacra, ebben pedig vásárlói visszajelzések is megerősítenek bennünket.
Elértük azt, hogy szinte reklám nélkül vezettük be a termékünket, a legnagyobb reklámot maguk a fogyasztók nyújtják számunkra azzal, hogy egymásnak mondják el pozitív tapasztalataikat a sajtunkról. Egyre többen vásárolják a „Magyar trappista sajtot”, aki egyszer megvette, megszerette, és újra meg fogja vásárolni, mert a mi sajtunk jó minőségű és szerethető.

» Készülnek-e újdonságokkal a közel­jövőben?
Természetesen a fejlesztésekkel továbbra sem állunk meg, mert hisszük és tudjuk, hogy a piacon csak az tud életben maradni, aki folyamatosan fejleszt, és az innovációt tekinti elsődleges feladatának. Még ebben az évben piacra lépünk a „Magyar trappista sajt” felezett és szeletelt változatával, hogy választékunk szélesítése révén még több fogyasztóval tudjuk megismertetni sikeres termékünket.
Számunkra a fogyasztói igények kiszolgálása a fő cél, ennek érdekében a jövőben újabb és újabb ízekkel, finomabbnál finomabb sajtokkal lepjük majd meg a vásárlókat, akiknek ezúton is köszönjük a sok-sok pozitív visszajelzést, melyekre nagyon büszkék vagyunk.
A számomra egyik legkedvesebb fogyasztói visszajelzés az alábbi volt: „Kérem, juttassák el őszinte hálánkat azoknak, akiknek a fekete csomagolású „Magyar Trappista sajtot” köszönhetjük! Évek óta ezt az ízt kerestük! Végre meg tudjuk tanítani a kislányunknak, milyen ízű a trappista sajt. Pont ilyen”.
Az ehhez hasonló visszajelzések is megerősítenek bennünket abban, hogy a minőségi sajtgyártásban jó úton járunk.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2020. áprilisi szám)