Trend
Tipográfia

Miközben az ezredfordulósok a rivaldafényben állnak, a babyboom generáció ­látszólag kikerült az élelmiszeripar fókuszából, azonban továbbra is vonzó és jelentős célcsoport maradt sajátságos szükségletekkel.

Az USA-ban naponta mintegy 8 000 ember éri el a 66. életévét, ők a babyboom generációhoz tartoznak.

Ezek az idősebb felnőttek általában nagyon aktívak és élvezik az életet. Később mennek nyugdíjba, szabadidejükben programokat szerveznek, figyelnek az egészségükre és magasabb kort élnek meg.

Az élelmiszeripar jelenleg egyre erőteljesebben az ezredfordulós generációra összpontosít, azonban megéri foglalkozni az 50+ generációval is.

A Nielsen egyik tanulmánya szerint ez a generáció például a csomagolt áruk mintegy felét vásárolja meg, ami 230 milliárd USA dollárnak felel meg.

Mások a prioritások

A táplálkozást illetően a babyboom generáció képviselőinek az ezredfordulósokhoz képest mások a proiritásai.
A generáció képviselői kiemelten figyelnek például arra, hogy kerüljék a telített zsírsav- és magas sótartalmú élelmiszereket, több gabonát fogyasztanak, ezen kívül előnyben részesítik a zsírszegény és a zsírmentes tejtermékeket.
Ennek az egyik oka az, hogy a babyboomerek kiemelten figyelnek az egészségükre, vagy egészségügyi okokból diétáznak. Ezen túl fontos számukra, hogy az idő múlásával is jól érezzék magukat.

Ez a generáció aktív szeretne maradni, az elfogyasztott élelmiszereknek pedig ezt támogatnia kell. Ezért táplálkozásuk szerves részeit képezik a növényi fehérjék, az omega 3 zsírsavak, a rostok, a D vitamin és a magnézium. Fontos szerepet játszik számukra az is, hogy az elfogyasztott termékek ízletesek legyenek.

A funkcionális élelmiszerek szintén népszerűek az idősebb generáció körében. Ezért a Campbells az American Heart Association-nel karöltve olyan leveseket dobott a piacra, amelyek különösen sok zöldséget, gabonát és hüvelyest tartalmaznak.
Ezenkívül orvosi célokra szánt élelmiszerek is várhatóak az élelmiszerpiacon, a Nestlé például 2021-ig 500 millió USA dollárt fektet be ezen a területen. A vállalat azt kutatja, hogy a táplálkozás terápiás jelentőségét hogyan lehetne megerősíteni.
Egy másik példa a Hormel. A vállalat a Cancer Nutrition Consortiummal együtt új termékcsoportot dobott a piacra, a Hormel Vital Cuisine-t, amely készételeket, shake-eket és más termékeket foglal magában.generacio tabla

Fontos a praktikum

A jó íz és az egészségügyi szempontok mellett az idősebb célcsoport hangsúlyt helyez az áruk praktikus aspektusaira is. Például a termékek címkéinek olvashatónak, a csomagolásnak pedig könnyen nyithatónak kell lennie.

Emellett a fogyasztók arra is hangsúlyt helyeznek, hogy az adagok kisebbek, a csomagolás pedig zárható legyen. Az utóbbi azonban az egy- vagy kétszemélyes háztartásoknak is fontos. A célcsoport mindenképpen jelentős perspektívákat kínál az élelmiszeripar számára.

 

(forrás: LP International)

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek