A 2020-as New York-i National Retail Federation’s Vision konferencián számos startup és már sikeres tech vállalkozás mutatta be, hogy miként tudnak segíteni a kiskereskedőknek abban, hogy a vásárlóik továbbra is boltjaikban költsék el a pénzüket – számolt be a Wall Street Journal.

Egyes vállalatok olyan AI (mesterséges intelligencia) alapú rendszereket fejlesztettek ki, amelyek előre jelzik a készlethiányt. Más cégek robotokat mutattak be, amelyek az árucikkek bolton belüli mozgatását végzik.
Ám valószínűleg leginkább azok a vállalatok keltették fel a kiskereskedők figyelmét, amelyek olyan bolton belüli technológiát állítottak ki, amelyek képesek a vásárlókat ténylegesen bevonzani a fizikai boltokba, és érkezéskor javítani a vásárlási élményüket.
A francia Carrefourban jelenleg olyan digitális átalakulás megy végbe, amely új háttérrendszereket és ügyfél-szemléletű technológiákat foglal magában. A Carrefour a székhelyén egy ún. „Flash Store”-ban teszteli az ügyfelek fizetési folyamatait megkönnyítő arcfelismerést, valamint egyéb más technológiákat is. Thomas Andrews, a Carrefour partnermenedzsere szerint a vállalat partnerkapcsolatokat szeretne kialakítani a változás elősegítése érdekében. „Vége annak az időszaknak, amikor mindent egyedül akartunk csinálni.”– mondta.

(TERMÉKMIX magazin – 2020. márciusi szám)