A Carrefour a shanghai-i régióban található üzleteiben a vevők számára lehetővé teszi, hogy a gyümölcsök és zöldségek eredetét QR-kódokkal ellenőrizzék. Aki a QR-kódot beszkenneli okostelefonjába, tájékozódik az eredetről, a gyártót vagy feldolgozót megillető licencről.

2014-ig a lengyel Daily Polska (korábban Schlecker) üzletlánc 200 üzletre nő. 2013 folyamán 44 új üzlet nyílik. A súlypont az ország dél-keleti részére helyeződik. Az üzleteket a cég nem franchise partnerek útján, hanem saját maga működteti majd. A Daily Polska tulajdonosa a lengyel Hygienika, valamint az osztrák TAP pénzügyi befektető. Ez a cég vásárolt fel tavaly 1400 Schlecker üzletet Ausztriában, Lengyelországban, Olaszországban, Belgiumban és Franciaországban. A Daily 25-30 százalékos forgalomnövekedést céloz meg a drogériatermékek terén.

 

A METRO GROUP cégcsoport vezetőségét a követezőképpen egyszerűsíti le: Olaf Koch átveszi a Cash&Carry üzletág vezetését. A METRO AC elnöki pozíciója magába foglalja a Cash&Carry üzletág vezetését is. Aváltozásoknak köszönhetően lerövidítik a döntéshozatalt és egy direkt vezetési struktúrát hoznak létre. Olaf Koch megváltozott felelősségi köre a METRO AG vezetésében a következőkben változik: a Galeria Kaufhof pénzügyi vezetését, a cég ingatlan és befektetési részlegének vezetését Koch-tól Mark Frese veszi át, a konszern felülvizsgálatáért Heiko Hutmacher lesz az illetékes.

Az Auchan 46,9 milliárd eurós (+5,0%-os) növekedést célzott meg 2012-ben. A növekedés az új üzletek nyitásából és a már meglévő üzletek forgalmából származott. A bruttó nyereség 2,54 milliárd euróra nőtt (6,9%), a nettó nyereség 719 millió euróra esett vissza (-16,1%). Franciaországban a forgalom 2,2 százalékkal, a többi európai országban pedig alig, 0,7 százalékkal nőtt, miközben Olaszországból, Spanyolországból és Portugáliából nem érkeztek kedvező számadatok. A külföldi növekedés javarészt Ázsiából származott, ahol 16,8 százalékos növekedést értek el.
Franciaországban az Auchan a Leclerc-kel, a Carrefour-ral és a Casino-val szemben kemény árharc révén érte el forgalmának 43 százalékos növekedését.
A lengyelországi, romániai, oroszországi és ukrajnai Real hipermarketek felvásárlásával az Auchan lesz év végére a közép-és kelet-európai országokban az első számú hipermarketet működtető cég, és ehhez 1,1 milliárd euró értékben kell felmutatnia pénzügyi eszközöket. A Louis Delhaize csoport Cora hipermarketjeinek megszerzése nem járult hozzá igazán az adósság csökkentéséhez. A cég adóssága jelenleg 3,16 milliárd euró.
Oroszországban az Auchan jó úton halad afelé, hogy a 2016-ra kitűzött célt, 200 üzlet nyitását elérje. Ehhez 33 új üzlet nyitása révén az üzletszám 95-re bővült. Kínában az ott működő Sun Art Holdingnak köszönhetően a forgalom 14,3 százalékos növekedéssel 12,35 milliárd USD-ra nőtt. A vegyes vállalat a legutóbbi évben 43 új üzletet nyitott, ebből 9 Auchan-Banner. A francia cég értékeli a kínai kormány azon törekvését, hogy növeljék a belső fogyasztást. A 2014-ig tervezett 157 új üzlet közül 100 építése már folyamatban van. 2018-ra mintegy 100 milliárd eurós forgalom elérése a cél.
2012-ben a befektetések értéke 16 százalékos növekedéssel 1,9 milliárd euróra nőtt. A legnagyobb európai kereskedelmi cégek közül a Carrefour befektetéseinek értéke 1,55 milliárd euróra nőtt. Az Auchan befektetéseinek 44 százalékát elsősorban nyugat-európai üzletparkjának felújítására fordította. Ezzel az Auchan előnyben van a Carrefour-ral szemben, mivel a Carrefour csak most határozta el felújítási programját, mely több mint három évig fog tartani.
Az innovatív üzletformátumok tekintetében az Auchan óvatos. A Coeur de Nature (2012 május elején kezdett) biotermék koncepció nem hozta a várt eredményt és ebben a formában nem is viszik tovább. Ez érvényes az Auchan City koncepciójára is.
Oroszországban ugyanakkor újabb Raduga-Mini hipermarketek létesülnek. 2012-ben 2 ilyen hipermarket nyílt meg és 2013-ra 1 milliárd rubel (körülbelül 32 millió USD) értékű befektetést szavaztak meg. Az elektronikus cikkeket forgalmazó szaküzletekkel várhatóan az idén célozzák meg az első orosz fogyasztókat. A cég az Auchan Auto Drive koncepció megvalósításához is helyszínt keres.
Várható, hogy az Auchan a tervezett növekedési pályán halad tovább. Ide tartozik többek között az indiai franchise partnerrel együtt való további terjeszkedés is, Indiában várhatóan évente 12 új üzlet nyílik majd.


A francia Leclerc kereskedelmi cég 2014-ben RFID napokat iktat be kísérletképpen előre kiválasztott non-food termékek eladására. A DVD-kel kezdik, amelynek március elejétől nyomon követik a bretagne-i központi raktárból a régió 58 üzlete felé tartó útját.

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek