Croix-ban, Észak-Franciaországban a Leclerc egy új Drive-modellt tesztel. 4000 négyzetméternyi területen 8000 árut befogadó raktárt állítanak fel négy hőmérsékleti zónával, három közeli Drive-szállító állomás részére. Az összeállítás szállítójárművenként mobil rakodógépek segítségével történik. Óránként mintegy 2000 cikk átvétele történik. A három Drive a raktártól mintegy 10-20 percre található, egyik egy hipermarket parkolójában, kettő szabadon álló állomás. A szállítóállomások fizető terminállal, valamint egy 200-400 négyzetméter területű rakodótérrel rendelkeznek, ahol ugyancsak hőmérsékleti zónák vannak kialakítva. (forrás: LP International)

A Retail Group idén Ukrajnában 15-30 új üzlet létesítését tervezi. Kijevben 10 VK Expressz típusú kisüzlet, Kirovgradban, Bdinszkben és Harkovban 4 Velmart típusú kisüzlet nyílik. Ezenkívül 10 Velika Kisernya típusú szupermarket nyílik ugyancsak ebben az évben. Egy kisüzlet nyitását körülbelül 123.000 USD-ra becsülik. Egy bérelt területen körülbelül 1,5 millió USD költséggel nyitható hipermarket. A Retail Group jelenleg Ukrajnában 65 üzletet működtet, ezek közül 45 szupermarket (Velika Kisernya) több mint 20 ukrán város között oszlik meg. Ezen kívül 10 város között megoszlik további 10 diszkontüzlet (VK Selekt), 1 diszkontüzlet Lutszkban, 1 diszkontüzlet (No 1) és 5 kisüzlet Umanban, valamint 10 Green Hill üzlet található Moldáviában. 2013-ban a forgalom várhatóan körülbelül 15 százalékkal, mintegy 700 millió USD-ra nő. 2012-ben a forgalom ÁFA nélkül 605 millió USD körül mozgott.

A Reitangruppen norvég kereskedelmi cég forgalmát 2012-ben 12,3 százalékos növekedéssel 71,7 milliárd norvég koronára növelte. A forgalom 60 százalékát a Rena 1000 diszkontüzletek bonyolítják. Ezek az üzletek 19,5 százalékkal növelték forgalmukat Norvégiában és Dániában. A finnországi és baltikumi üzletszerzések tovább fokozták a növekedést.

A Carrefour Spanyolországba exportálja üzleti koncepcióját. Az első üzlet március 21-én nyílt meg Moaňa-ban. 2013 végéig a tervek szerint Franciaországban egy felújítási porgram keretében körülbelül 110 üzletet újítanak fel a fenti üzleti koncepciónak megfelelően.

A Carrefour a shanghai-i régióban található üzleteiben a vevők számára lehetővé teszi, hogy a gyümölcsök és zöldségek eredetét QR-kódokkal ellenőrizzék. Aki a QR-kódot beszkenneli okostelefonjába, tájékozódik az eredetről, a gyártót vagy feldolgozót megillető licencről.

2014-ig a lengyel Daily Polska (korábban Schlecker) üzletlánc 200 üzletre nő. 2013 folyamán 44 új üzlet nyílik. A súlypont az ország dél-keleti részére helyeződik. Az üzleteket a cég nem franchise partnerek útján, hanem saját maga működteti majd. A Daily Polska tulajdonosa a lengyel Hygienika, valamint az osztrák TAP pénzügyi befektető. Ez a cég vásárolt fel tavaly 1400 Schlecker üzletet Ausztriában, Lengyelországban, Olaszországban, Belgiumban és Franciaországban. A Daily 25-30 százalékos forgalomnövekedést céloz meg a drogériatermékek terén.

 

A METRO GROUP cégcsoport vezetőségét a követezőképpen egyszerűsíti le: Olaf Koch átveszi a Cash&Carry üzletág vezetését. A METRO AC elnöki pozíciója magába foglalja a Cash&Carry üzletág vezetését is. Aváltozásoknak köszönhetően lerövidítik a döntéshozatalt és egy direkt vezetési struktúrát hoznak létre. Olaf Koch megváltozott felelősségi köre a METRO AG vezetésében a következőkben változik: a Galeria Kaufhof pénzügyi vezetését, a cég ingatlan és befektetési részlegének vezetését Koch-tól Mark Frese veszi át, a konszern felülvizsgálatáért Heiko Hutmacher lesz az illetékes.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

WorldFood Poland

wfp2019

Hipermarketek