Minden jel arra utal, hogy komoly változások vannak készülőben, vagy már el is kezdődtek a diszkontláncok piacán, amit a két legnagyobb európai szereplő, a Lidl és az Aldi indított el, a jelek szerint gőzerővel. A kulcsszó a szupermarketizáció. Az a trend, amelyben a hagyományos vagy a már továbbfejlesztett okosdiszkontok fokozatosan átalakulnak szupermarketekké. Az átalakulást a stagnáló európai piacok telítettsége indukálja és az a kényszer, hogy ebben a környezetben valamiképpen új növekedési lehetőségeket találjanak a cégek.

Az USA-ban a vásárlók általában több, különböző szupermarketben vásárolnak, a trend egyik fontos mozgatórugója a termékek ára. A kereskedők sajátmárkás termékei ebben a tekintetben befolyásolják a vásárlói magatartást. Ez derül ki az Acosta ügynökség egyik tanulmányából.

A Kantar Worldpanel aktuális vizsgálatai szerint a globális kereskedelmi forgalom 4,6%-át az e-kereskedelem biztosítja, a növekedés tempója pedig egyre nő. Az elmúlt évben az online kereskedelem bevételei 30%-kal emelkedtek – kétszer olyan mértékben, mint egy évvel korábban. Ezzel szemben az FMCG termékek forgalma csupán 1,3%-kal emelkedett.

Közel 200 ezer euróból, mintegy 62 millió forintból létesített az Alza éjjel-nappal nyitva tartó, pénztárosok nélküli, önkiszolgáló üzletet Prágában, amelynek működtetési költsége kevesebb mint a fele a hagyományos üzleteknek - közölte az internetes kereskedelemmel foglalkozó cég magyarországi képviselete az MTI-vel.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

WorldFood Poland

wfp2019

Hipermarketek