Az Aldi dániai hálózata 200 millió dán koronát (kb. 27 millió eurót) kapott a német központtól. E készpénzinjekció nélkül az Aldi kénytelen lett volna kivonulni a nagyon versenyképes dán piacról, amelyben a diszkonthálózat csak 3-4 százaléknyi részesedéssel rendelkezik, és ez elmúlt évben 326 millió dán korona (kb. 44 millió euró) mértékű veszteséget könyvelt el.

- A Németországból kapott pénz elősegíti az áruházlánc fejlesztését a jelenlegi 150-ről 190-re növelve az üzletek számát. Arra is szükség lesz, hogy a diszkontáruházak egy részét más, jobb helyszínre helyezzük át – mondta Finn Tang, az Aldi Dánia vezérigazgatója, amint a Lebensmittel Praxis német szakmai lap idézte.

Ugyanakkor arról is biztosított, hogy szükség esetén lehetőség van arra, hogy a központ nagyobb készpénzmennyiséget bocsásson a rendelkezésükre. Az Aldi dániai hálózata óriási nyomás alatt van a konkurens, piacvezető Netto diszkonthálózat részéről, amelynek több mint 450 üzlete van Dániában.

Az olyan alapelvek, mint az egyszerűség és az alacsony árak a jövőben is a sikeres diszkontok ismérvei maradnak. Ez azonban nem zárja ki azt, hogy ezek a formátumok az új technológiák vagy új árucikkek bevezetésével úttörőkké váljanak.

A Tesco egyre közelebb kerül ahhoz, hogy beindítson egy új üzleti formát – ez a Jack’s-nek nevezett diszkonthálózat, amely közvetlen versenytársa lesz az Aldi és a Lidl brit üzleteinek. Bár az általános diszkontmodell másolása sokkal nehezebb lehet, mint amilyennek látszik. Simon Johnstone, a Kantar Retail vállalat kommunikációs igazgatója felsorolja azokat a területeket, ahol a Tesconak ki kell dolgoznia a saját hatékony stratégiáját.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek