Kereskedelem
Tipográfia

A Tesco lengyelországi vállalata a működési költségek csökkentési folyamatának gyorsítását és újabb 13 üzlet bezárását jelentette be.

A májusban bezárt 3 üzlettel együtt a lengyelországi áruházak száma így 399-re csökken. A cég a bezárások okaként többek között a vasárnapi nyitvatartási tilalomra hivatkozott.
A Tesco megerősítette a 13 veszteséges üzlet megszüntetésének tervét, valamint a működés egyszerűsítését az üzletekben, azaz csökkenteni fogják azokat a munkafeladatokat, amelyek a vásárlók kiszolgálásával közvetlenül nem kapcsolatosak.

„Egy üzlet bezárásáról szóló döntés soha nem könnyű. Folyamatosan elemezzük a munkavégzés modelljét, az üzleteink eredményeit, hogy biztosak lehessünk benne, az üzleti tevékenységünk eléri a rentábilitás meghatározott küszöbszintjét és kielégíti a vásárlók várakozásait. Ez történt az elmúlt években is, és ez fog ezután is – a nem rentábilis üzletek megszüntetése egy kereskedelmi vállalat üzleti folyamatainak állandó eleme” – tette hozzá Martin Behan.

A cég tájékoztatta a terveiről a dolgozókat, a szakszervezeteket és az illetékes munkaügyi hatóságot. A meghirdetett változások következtében a megszüntetés veszélye maximum 2200 állást érint.

„Teljes körű támogatást kínálunk azoknak a kollégáknak, akik munkahelyet fognak változtatni, illetve elhagyják a céget. Mindenkinek szeretnék köszönetet mondani, akiket érinteni fognak a bejelentetett változások, a munkájukért, azért, ahogy naponta dolgoztak a vásárlóinkért.” – hangsúlyozta Martin Behan.

„Lengyelország nagy és a Tesco számára fontos piac. Minden érdekeltünkkel szemben – dolgozók, vásárlók, beszállítók és részvényesek – kötelességünk biztosítani az üzleti stabilitást és egyensúlyt, amelyek a piaci versenyképességet garantálják. A lengyel kiskereskedelmi piac dinamikusan változik, egyebek mellett az üzletek vasárnapi zárva tartása miatt, és ez azt jelenti, hogy fel kell gyorsítanunk az üzleti terveink szűkítését, és arra kell koncentrálnunk, ami a legfontosabb a vásárlóknak.” – közölte Matt Simister, a Tesco közép-európai vezérigazgatója.
A Tesco lengyelországi piacon való működésének gyorsítási tervének része a vásárlói kínálat megerősítése. „Ebben a hónapban megváltoztatjuk az üzletekben a termékek elrendezési elvét, hogy minél jobban láthatóvá tegyük azokat a kulcstermékeket, amelyeket a vásárlók keresnek. Meg vagyok győződve róla, hogy a változás észrevehető lesz.” – kommentálta Martin Behan, a Tesco Polska ügyvezető igazgatója.

A lengyelországi bevétel ÁFA és üzemanyag nélkül 10,580 milliárd złoty volt, ami évről évre visszaesést mutat. Figyelembe véve az adatokat, amelyeket a Tesco a Lengyel Bírói Hivatal felé jelent, 2016/17-ben a Lengyelországban elért bevétel 11,898 milliárd złoty volt. Ugyanakkor az egy évvel ezelőtt közzétett jelentés szerint a Tesco lengyelországi bevételei 2016/17 forgalmi évben 10,832 milliárd złoty volt.
A 2017/18-as pénzügyi év végére a Tesconak Lengyelországban 412 áruháza volt, 17-tel kevesebb, mint egy évvel korábban. További 13 üzlet bezárása azt jelenti, hogy az áruházlánchoz 399 üzlet fog tartozni. 2019 februárjának végére a cég további 44,4 ezer m2 területtel kívánja csökkenteni a vásárlóteret.
http://www.dlahandlu.pl

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek