Kereskedelem
Tipográfia

A belga élelmiszer-kiskereskedő, a Delhaize egyre növekvő online élelmiszerforgalomra számít, ezért a vállalat fejleszti logisztikai rendszerét. Lokálisan kis elosztóközpontokat létesít, amelyek a szállítást hatékonyabbá és tartósabbá tehetik.

Az élelmiszerek online kereskedelmének lassan, de biztosan nő a jelentősége és forgalma, ez már Európában is így van. A belga kiskereskedő csoport, az Ahold Delhaize is egyre inkább érdeklődik ezen értékesítési forma iránt.

A belga élelmiszerlánc bejelentette, hogy a növekvő kereslet miatt bővíteni szándékozik házhoz szállítási szolgáltatásának idejét. A vállalat közölte, hogy a jövőben az online megrendelt termékeket hétfőtől szombatig 7-21 óra között szállítják közvetlenül a vásárló otthonába. És bár a Delhaize helyhez kötött kereskedelme népszerűbb, már a vevők 40%-a érdeklődik a házhoz szállítás iránt. A jövőben a vállalat ehhez igazítja a struktúráját és újraszervezi a logisztikát, hogy a növekvő keresletnek a szervezés szempontjából is eleget tudjon tenni. Jelenleg még minden online megrendelést az antwerpeni elosztóközpontban készítenek elő, de ez változni fog.

A Delhaize azt közölte, hogy kisebb, helyi elosztóközpontok létesítését tervezi. Ezek a regionális elosztóközpontok, az úgynevezett hubok megnyitásával a Delhaize logisztikailag szeretne megfelelni ennek a kihívásnak. Reggelenként a kirendeltségekből minden megrendelt árucikket ide szállítanak, ezután a megrendeléseket a vevők otthonába szállítják.

Az első „hub” Brüsszel közelében nyílik meg, ahol április közepe óta több mint 30 dolgozó állt munkába. Ezt valószínűleg továbbiak követik. A vállalat jelenleg 2 vagy 3 további hub üzembe helyezését készíti elő.

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek