Kereskedelem
Tipográfia

Az európai kiskereskedelmi piac egyre inkább megszilárdul. Évről évre növekszik az 50 legnagyobb kiskereskedő részesedése. 2017 végén összesen 70,2 százalék volt az FMCG cikkek kiskereskedelmi értékesítésének részesedése az Ó-kontinensen. Ez 2014-hez képest 0,7 százalékpontos növekedést jelent. 


A Top 10-es lista élén a SCHWARZ GROUP áll, a maga 106,4 milliárd eurós értékesítésével és 6,7 százalékos piaci részesedéssel. A második helyezett a CARREFOUR, amely 64,9 milliárd eurós értékesítést, és 4,1 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak 2017-ben. 61, 7 milliárd eurós értékesítéssel és 3,9 százalékos piaci részesedéssel az ALDI harmadikként végzett az európai kiskereskedők toplistáján. 2017-ben csupán a negyedik a TESCO, a maga 56,8 milliárd eurós értékesítésével és 3, 6 százalékos piaci részesedésével. Ötödik helyezést ért el az EDEKA 56,75 milliárd eurós értékesítés mellett és 3,5 százalékos piaci részesedés mellett. Hatodik helyen végzett a REWE GROUP 54,7 milliárd euró értékesítés-és 3,4 százalékos piaci részesedés mellett. Hetedik lett az  AUCHAN 43,26 milliárd eurós értékesítéssel és 2,7 százalék piaci részesedéssel. Nyolcadik az E.LECLERC 38,13 milliárd eurós értékesítés és 2,4 százalék piaci részesedés mellett. Kilencedik a METRO 34,11 milliárd eurós értékesítés mellett és 2,1 százalék piaci részesedéssel. A tizedik a Sainsbury 31,34 milliárd euró értékesítés-és 2,0 százalék piaci részesedéssel. A tízes listáról lecsúsztak ugyan az olyan hálózatok, mint a Biedronka és a Netto Dansk Supermarked, de pozíciójuk egyre nő. A rangsorból egyértleműne kiderül, hogy az ár továbbra is kulcsfontosságú változó a fogyasztók számára.

1 SCHWARZ GROUP

2 CARREFOUR

3 ALDI

4 TESCO

5 EDEKA

6 REWE GROUP

7 AUCHAN

8 E.LECLERC

9 METRO

10 SAINSBURY

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek