Amint rövidebbek lesznek a napok és hidegre fordul az időjárás, előtérbe kerülnek a téli testápoláshoz szükséges termékek, amelyekkel nemcsak a kinti fagyos szélnek és a benti száraz levegőnek kitett bőrt lehet ápolni: a téli kozmetikai termékek a hangulatot is javíthatják.

Fontos a hatékonyság
A bőr különösen érzékenyen reagál a hőmérsékleti változásokra, így az őszi és a téli hónapok igazán nehéz időszak számára. A szezonális igények mellett a kozmetikai piacot a koronavírus-járvány és az otthonmaradás szükségessége is befolyásolja. Számos fogyasztó most kezdett tudatosan figyelni a termékek összetételére, ár-érték arányára, a közösségi médiumokban megjelent vélemények értékelésére.
Az üzletekben, drogériákban sokféle hidratáló, illetve ­ápoló termék áll rendelkezésre, beleértve az olajokat, krémeket vagy maszkokat. Nagy Andrea bőrgyógyász, kozmetikus tapasztalata szerint a téli testápoló kozmetikumok vásárlása­kor a fogyasztók elsősorban a termékek árát nézik meg, és csak azután az összetételt. Az ajakápolók, kéz- és arckrémek, masszázsolajok és bőrápolók használata minden­napos, rutinszerű, a fogyasztók számára mégsem elhanyagolható a származás és a minőség.

Ajándéknak is tökéletes
A dm Kft. szortiment­menedzse­reitől megtudtuk, hogy a ­téli időszakban a kicsit gazdagabb textúrájú termékek a keresettek, illatban pedig a melegebb, nehezebb illatok felé fordulnak jellemzően a fogyasztók. Idén télen a rózsa, kakaóvaj, kókusz, vanília, makadámdió a leginkább keresettebb illatok.
„A szegmensen belül testápoló krémek, tejek, testvajak, shea vajak, kézkrémek, testápoló olajok, testradírok, narancsbőr és stria elleni készítmények széles választékával várjuk a vásárlóinkat. Több kéz és ajakápoló termék kerül a kosarakba, érthető módon, hiszen a hideg igénybe veszi a bőrünket” – jegyezte meg Rácz Andrea és Fehér Nóra.
Idén a testápolótermékekből új illatvariánsok ­jelentek meg, de nagy innovációról nem tudtak beszámolni a szortimentmenedzserek. Azonban megemlítették, hogy a kézápolás területén megjelentek a kézmaszkok, amik ­rövid idő alatt hatékony megoldást nyújtanak a kéz bőrének hidra­tálásában, táplálásában.
Rácz Andrea és Fehér Nóra elárulta, hogy a hideg idő beköszönte főként az összetétel és az illat választásában játszik szerepet, a csomagolás, márkahűség és az egyéb termékjellemzők tekintetében általában nem váltanak a vásárlók az évszakváltozás miatt. Ez a vásárlói magatartás a járvány hatására sem módosul. Mint megjegyezték, a hideg levegőtől igénybe vett bőrnek mindenképpen szüksége van ápolásra, így a drogérialánc nem számít arra, hogy a pandémia befolyásolja a piacot.
„Teljes karácsonyi kínálatunkban több mint 250 ajándék­csomag található meg, nagy részben kozmetikai csomagok, és ezen belül is legnagyobb részben a testápoláshoz, tisztál­kodáshoz kötődő összeállítások” – tudtuk meg. A dm ­márkás és a gyártói csomagokra is igaz, hogy elérhetőek a kínálatban a jól bevált illatokat, formátumokat tartalmazó csomagok éppúgy, mint az aktuális trendeknek megfelelő innovatív termékeket tartalmazó csomagok. „Mivel nagyon kedveltek azok a szettek, amelyek valamilyen plusz ajándékot rejtenek, így széles választékban készülünk ilyen jellegű csomagokkal is” – fűzték hozzá a szortimentmenedzserek.
Mint megtudtuk, a dm törzsvásárló-programjának keretében többszörös pont-promóciókat szervez a vállalat, ­illetve az online és az offline felületein megjelenési lehetőséget biztosítanak a márkáknak, termékeknek.

Keresettek a speciális termékek
Az ALDI-nál a téli időszakban az évszak időjárásának megfelelő, magasabb zsírtartalmú krémek kerülnek előtérbe. Ezek beszerzése, használata főleg a szárazabb bőrrel rendelkező vásárlók számára kiemelten fontos. A téli testápolásnál a krémek magas zsírtartalma mellett javasolt szem előtt tartani, hogy az adott terméknek minél kisebb glicerintartalma legyen, mivel a glicerin ­elvonja a vizet a bőr mélyebb rétegeiből.
Mint megtudtuk, az üzletlánc a vásárlói számára a közkedvelt, 250 ml kiszerelésben kapható Ombia Bőrápoló krémeket kínálja, amelyek között most – az állandó kínálat részeként kapható – két krém mellett egy harmadik, az évszakhoz igazodó krém is megtalálható. Az üzletlánc vásárlói előszeretettel választják még az 500 ml-es kiszerelésben elérhető Ombia Testápolót is.
A testápolási termékek kategóriája elsősorban hidratáló, tápláló és ápoló hatású termékekre és mindennapi használatra, valamint célzott hatású, speciális készítményekre oszlik. Az ALDI vásárlóit elsődlegesen a márkahűség jellemzi, ez meghatározó a termék kiválasztásakor. A krémek közül általában a virágos, gyümölcsös illattal rendelkező termékeket választják.
A tapasztalat szerint az akciós kínálatot szívesen választják az ALDI vásárlói és kedveltek az összecsomagolt termékek is. Az elmúlt évekhez hasonlóan az üzletlánc szezonális kínálatában most is kaphatóak lesznek kozmetikai termékekből álló ajándékcsomagok férfi, illetve női változatai.
A koronavírus-járvány a kozmetikumok területén is hatással van a vásárlók szokásaira, az áruházlánc szerint az idén az antibakteriális kéz- és testápolótermékek iránt fokozott kereslet mutatkozik majd. „A szezonális kínálatban meg­található karácsonyi ajándékcsomagokon kívül számos ­akciós bőr- és kézápoló termékre vonatkozó ajánlattal ­várja majd az ALDI a vásárlóit” – tudtuk meg.

A hatás fontosabb az árnál
„Testünk ápolása minden évszakban kiemelkedő fontosságú, mégis télen jobban felkészülünk az évszak ­viszontagságaira” – fogalmazott Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője.
A tapasztalat azt mutatja, hogy a vásárlók elsősorban a bőrük számára fontos ápoló és tápláló anyagokból ­álló téli testápolószereket keresik, legyen az arc- vagy más testápolótermék. A trendeknek megfelelően egyre kedveltebbek a vegán termékek. A járványhelyzetben kiemelt figyelem mutatkozik a kézápolásra. Míg a kézápolók forgalma télen szokott kiemelkedő lenni, ez ebben az évben a koronavírus-járvány kitörése óta ez minden hónapról elmondható.
Mint megtudtuk, az idei évben a gyártók kevesebb újdonsággal szolgáltak. „Továbbra is népszerűek a pozitív hatást kifejtő, hialuronsavas, kollagénes fiatalító, illetve aloe verás gélszerű készítmények” – ismertette a kommunikációs vezető. Ha speciális problémára, pl. száraz bőrre keresnek a vevők terméket, akkor nem jellemző az árérzékenység, viszont ha hasonló hatóanyagú terméket találnak a piacon, akkor mindenképp összehasonlítják az árat és a kedvezőbbet választják.
A testápoló krémekből népszerű a nagy kiszerelés, aminek így kedvezőbbé válik az ára. „A SPAR áruházak vásárlói a testápolás minden szegmensét megtalálják polcainkon, hasonlóan a drogériákhoz, csak a választék mélységében van eltérés, mivel jelentősen kevesebb hellyel rendelkezünk” – említette Maczelka Márk.
A kommunikációs vezető elárulta, hogy a vásárlók kedvelik az egy-egy márkára vonatkozó %-os engedményeket, ilyenkor többféle terméket válogathatnak össze a kedvenc márkákból. Emellett kedveltek a termékkapcsolásos csomagok, mint test- és kézápoló csomagok, arckrém és sminklemosó termékek, illetve bármilyen hozzáadott értékkel, pl. neszesszerrel rendelkező csomagok.

Védelem a hideg ellen
A TESCO áruházakban, akárcsak egy drogériában, számos kategória téli árucikkeiből, többek között test-, haj- és arcápolási termékek, színes kozmetikumok, higiéniai termékek, vírusellenes védelmet nyújtó termékek közül választhatnak a vevők.
Az alacsony hőmérséklet és a napsugárzás nemcsak a bőrt, a hajat is károsíthatja. A fagy, a száraz levegő és a vitamin­hiány gyengíti a haj szerkezetét, ami akár hajhullást is okozhat. A hajápolók mellett számos speciális formázó és ápoló, könnyen felszívódó termék is kapható a TESCO hiper- és szupermarketekben.
A 2020-ban uralkodó főbb trendek a járvánnyal kapcsolatos egészségvédelem mellett az ökológiához és a környezet­védelemhez kapcsolódnak. Mint megtudtuk, az áruházlánc téli testápolási termékkínálata is ezen trendeknek kíván megfelelni: a márkatermékek mellett a bio-, vegán és natúr­készítmények éppúgy megtalálhatók, mint a komfortérzetet növelő termékek.

Jótékony testápolás
„Télen a hideg miatt kiemelt figyelmet kap a hidratálás, emiatt testápoló, kézápoló termékeink, hogy megóvjuk bőrünket. Handy Gurugu kézkrémünk a magas shea-, mogyoró-, kesu- és mandulavaj tartalmának köszönhetően például tökéletes hidratáló lehet. A Lemony Flutter multipuhító vaj pedig tele van bio citromforrázattal és bio avokádóolajjal, és figyel rá, hogy a körmeid is hidratáltak és boldogok legyenek” – ismertette Béky Emese, a Lush Hungary Kft. munkatársa, hozzátéve, hogy karácsonyhoz közeledve a cég minden évben bemutat néhány limitált testápoló terméket a téli illatokra fókuszálva, mint például a karamellás Yog Nog vagy a klasszikus visszatérő cukorka illatú Snow Fairy.
A Lush kínálatában egész évben megtalálhatóak az innovatív, csomagolásmentes szilárd testápolók, a téli kollekcióban pl. a limitált Snow Fairy vagy Once Upon a Time. Ezek a „pucér” testápolók és testkondicionálók tele vannak hidratáló vajakkal és a test melegére olvadnak, ezáltal pont annyira táplálják majd a bőrt, amennyire épp szüksége van.
„Minden egyes Lush ajándékcsomagot, legyen szó kicsiről vagy nagyról, különös gondossággal tervezünk meg és állítunk össze, kezdve a csomagba rejtett, kézzel készült kincsektől egészen a tetején ékeskedő masniig és az ­utolsó ­simításokig” – említette Béky Emese, megemlítve, hogy a cég arra kívánja inspirálni a megajándékozottakat, hogy megtartsák a dobozokat, újra használják a csomagolópapírokat vagy új funkciót keressenek a szalagoknak.
„A legfontosabb számunkra az, hogy minden vásárlónk megtalálja a számára megfelelő terméket – a kiválasztást termék­mintákkal segítjük, melyeket a boltban kérhetnek. A korábbi évekhez hasonlóan karácsony után tervezzük meglepni vásárlóinkat kedvezményekkel” – fűzte hozzá.

A téli testápolásra koncentrálva
Az utóbbi években az egészség és a tudatosság egyre fontosabbá vált, ami a testápolás kategóriára is kihatással van. Tokaji Orsolya, a Rossmann Magyarország Kft. kategória menedzsere úgy tapasztalja, hogy egyre több vásárló megnézi a csomagoláson az összetevőket, és egyre többen hisznek abban, hogy a természetes termékek jobbak. Ennek következtében beléptek a testápolás kategóriába is a fenntartható csomagolással, illetve egyre magasabb százalékban természetes összetétellel rendelkező termékek. A felnőtt testápolás két nagy csoportra osztható: ’speciális’, vagyis alakformáló, vagy valamely speciális problémát kezelő-, illetve ’normál’, vagyis a bőr vízháztartását optimalizáló termékek. Mint megtudtuk, szezonálisan megfigyelhető a két csoport iránti igény változása. Az alakformálókat a nyári-, a bőr szárazságát helyreállítókat, pedig a téli időszakban keresik aktívabban.
„A Rossmann üzletekben mindkét termékcsoportból széles választékkal találkozik a vásárló, illetve a weboldalunkon a boltinál is bővebb szortiment található. Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy minél szélesebb körben kiszolgáljuk vevőinket, és a lehető legtöbb problémára megoldást nyújtsunk, gondolva itt a tudatos vásárlóinkra is. Exclusive márkáink: Keve CBD, drRiedl, Naturals by Watson, Kigelia Africana, Christian Laurent. Az idén kiadásra kerülő Beauty magazin is ennek a széles választéknak a bemutatására szolgál, ezzel is segítve a legmegfelelőbb termék kiválasztását” – ismertette a kategória menedzser.
Tokaji Orsolya megemlítette, hogy a Rossmann saját márkás termékei ismertek és kedveltek a testápolás kategóriában is – pl. az Isana és Alterra márkákkal –, a legkeresettebb saját márkás illat a shea vaj, kakaó variáció.
„A téli időszak fontos a kategória éves eredményét ­tekintve, mivel itt nagyobb réteg igényeit szolgáljuk ki. Ebben az időszakban bővített választékban találhatóak üzleteinkben összecsomagolások - karácsonyi csomagok, amelyek továbbra is kedveltek vásárlóink körében. Ezek a csomagok kiválóak ajándékként, de saját felhasználásra is meg­felelő választás” – mondta Tokaji Orsolya, hozzátéve, hogy a Rossmann szórólapjaiban, illetve a weboldalon folyamatos tájékoztatást nyújtanak az aktuális akciókról, amelyek az év végével fokozódnak.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2020. novemberi szám)