Kereskedelem
Tipográfia

Az Auchan bejelentette, hogy hipermarketek bezárására készül Olaszországban, Portugáliában pedig felhagy a helyi termékek értékesítésével.

Ukrajnában átveszi a Karavan hálózatot és további fejlesztési tervei is vannak az országban, Kínában pedig bővíti termékkínálatát - írja a dlahandlu.pl lengyel szakportál.  A csalódást keltő 2017-es eredmények hatására az Auchan úgy döntött, hogy bezárja olaszországi hipermarketeit. Az IGD Retail Analysis információi szerint mintegy 20 hipermarketet érinthet a tervezett intézkedés. A hipermarket formátum egyértelműen gyengül Olaszországban, ami aggasztja a kiskereskedelmi láncokat, köztük az Auchant is. A cég közölte, hogy az érintett üzleteket még április folyamán bezárja, egy Nápolyban található üzletet pedig egy harmadik félnek értékesít.Változások lesznek az Auchan életében Portugáliában is. A cég portugáliai részlege hosszas vizsgálódás után úgy határozott, hogy a jövőben felhagy a helyi termékek értékesítésével és kizárólag az Auchan sajátmárkás termékeire koncentrál az országban. A döntés nyomán fokozatosan lekerülnek a polcokról az olyan helyi márkák, mint a Jumbo, vagy a Pão de Açúcar. Az Auchan Portugal igazgatója, Pedro Cid szerint azért döntöttek a sajátmárkás termékek mellett, mert az Auchan márkanév egy nemzetközileg elismert brand, jobban illeszkedik a cég profiljába és a vállalat jövőbeni elvárásainak is jobban megfelel. Pedro Cid tájékoztatása szerint az Auchan nagyjából 90 millió eurós befektetést eszközöl Portugáliában 2018-ban és 2019-ben. Ez az összeg három főbb fejlesztési irány mentén oszlik el: mintegy 40 millió eurót fordítanak 30-40 új üzlet építésére a következő két évben, 5 millió eurót régi üzletek arculatváltására költenek, és mintegy 40 millió euróból pedig már meglévő boltokat modernizálnak. Az új üzletek MyAuchan név alatt futnak majd és átlagos alapterületük 300-600 négyzetméter lesz. Közben Kínában az Auchan China és a Tmall Supply megállapodást kötött egymással, amely lehetővé teszi, hogy olyan termékek is megjelenjenek az Auchan kínai üzleteiben, amelyek korábban hiányoztak a polcokról és amelyek révén bővülhet az itteni termékkínálat. A megállapodás április 1-jétől lépett életbe és kilenc hónapos intervallumra szól. Fejlesztéseket tervez a cég Ukrajnában is. A Karavan hálózat átvétele és az arculatváltás megkezdése után az Auchan még áprilisban megnyitná első ukrajnai szupermarketét. A vállalat közölte, hogy az első üzlet 3500 négyzetméter alapterületű lesz és elsősorban napi fogyasztási cikkekre koncentrál majd, annak ellenére, hogy a tervek szerint az élemiszeripari termékek széles skáláját kínálja majd ukrajnai vásárlóinak - írja a lap.

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek