Kereskedelem
Tipográfia

A Tesco szupermarketeket üzemeltető csoport, a legnagyobb kiskereskedelmi áruházlánc az Egyesült Királyság területén, azt tervezi, hogy bevezeti a saját diszkont üzletláncát a helyi piacon, ezzel a lépéssel próbálja visszaszerezni piaci veszteségeit az Aldi és a Lidl hálózataival szemben, melyek erősen jelen vannak az angliai piacokon, továbbá a szűkebb kínálatra és az alacsonyabb árakra koncentrálnak. – közölte a Sunday Times.

A Tesco új, különálló bolttípust fejleszt az Egyesült Királyságban, mellyel hatékonyan versenyre tud kelni a többi diszkonttal. A Tesco új hálózata a két konkurens cég előnyeit akarja a saját üzleteiben alkalmazni, ami a kicsi, de célzott kínálat, amivel jelentősen csökkentheti a szállítási költségeket.
Az alacsony költségek és a költséghatékony működés lehetővé teszi, hogy kedvező árakat tudjanak kínálni a vásárlóiknak, mely hatalmas előnyt jelenthet a Tesco vásárlóinak. A Tesco vezetősége nem kívánt hozzászólni a Sunday Times jelentéseihez.

A Kantar Worldpanel kutatásai szerint a Tesco bevételei 2,6-ot emelkedtek az elmúlt 12 hónapot tekintve, holott a Lidl és Aldi versenytársai vesztettek piaci részesedésből.
A Tesco részesedése 28% a teljes brit élelmiszerpiacot tekintve. Az Aldi eladásait 16,2%-kal, míg a Lidl 16,3%-kal tudta növelni, ami a reklámkampányainak köszönhetően piaci részesedésüket is növelte, az Aldi esetében 6,9; míg a Lidlnél 5%-kal.
Továbbá érdemes megemlíteni, hogy a Tesco csoport tovább erősítette pozícióját a piacon azzal, hogy felvásárolta a Booker nagykereskedelmi láncot üzleteivel együtt.
Érdemes megemlíteni, hogy a brit piachoz hasonlóan a Tesco lengyelországi hálózatát is befolyásolják a diszkont üzlethálózatok, ebben az esetben a Biedronka és a Lidl.
A jövőben talán a Tesco hasonló lépésre szánja el magát ebben az országban is? Ez a lépés vitatható, ugyanis a hálózat pozíciója nem olyan erős a lengyel piacon, valamint egy ilyen projekt elindítása nagyon költséges, azonban lehet, hogy érdemes átgondolni egy ilyen lépést és követni a cégcsoport angliai lépéseit.

Jelen pillanatban a Tesco legfontosabb feladata, hogy helyreállítsa a cég pozícióját a közép-európai régióban, beleértve Lengyelországot is, a stagnáló üzleti profitról újra a befektetésekre és beruházásokra helyezze a hangsúlyt. Ha ez sikerül, a cégcsoport újragondolhatja az új projektek tervezését, a szupermarket üzletek és kisbolt hálózatok bevezetését. 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek