2011 óta működik Magyarországon a cseh Úsovsko Food hazai leányvállalata, s ezalatt az idő alatt meghatározó szereplőjévé vált a cereál szegmensnek. Az egészséges táplálkozást zászlajára tűző cég folyamatosan fejleszti termékkínálatát, legyen szó müzliszeletekről, zabkásákról, vagy granolákról. Fit márkanéven kapható termékeik közül a legújabb az újdonságnak számító, többféle ízben is elérhető Fit GABONA Shake. A cégről, az egészséges étkezés fontosságáról és az új termékekről beszélgettünk Vida Róbert ügyvezetővel.

» Mikortól és hol működik az anyacég?
A gyártó anyacégünk, az Úsovsko Food as. 1991-ben elsőként kezdte meg a müzliszeletek gyártását Csehországban. Mivel a cég mező­gazdasággal is foglalkozik, a gyártáshoz szükséges alapanyagok jelentős részét (gabonatermékek, gyümölcsök) saját földjeiken termeszti. Így a gyártási folyamatok nemcsak a legszigorúbb követelményeknek felelnek meg, hanem az alapanyag termesztését is maxi­málisan tudják ellenőrizni.
A gyártónk rendelkezik ISO 9001:2000, valamint a HACCP és BRC tanúsítványokkal, amelyek igazolják, hogy a termékeink gyártása a legújabb és leg­szigorúbb higiéniai szabványoknak és előírásoknak megfelelően történik.
A „Fit“ márkanevet 1995-ben jegyezték be, és a márkanévre az ihletet Harvey Diamond „Fit for life” című műve adta. A Fit márkanevet viselő termékeinket folyamatosan igyekszünk fogyasztóink ízvilágához és igényei­hez igazítani, és a legmodernebb technológiát alkalmazva előállítani azokat. Kínálatunkban megtalálhatóak cukormentes, gluténmentes és bio minőségű, valamint magas gyümölcstartalmú (akár 40%–80 %) termékek is.
A felnőttek igényei mellett a gyerekekre is gondolva olyan egészséges terméket is kínálunk, melyek nem tartalmaznak hozzáadott színezékeket, ugyanakkor gyümölcsökben gazdag élelmirost-­források. Az ízletes gyümölcsök, az értékes gabonák és a magas rosttartalom teszi termékeinket egészséges alternatívákká, ha a reggeliről, a köztes étkezésről, vagy csak egy kis nassolásról van szó.

 

» Mióta létezik a magyarországi leányvállalat?
2011-ben megalakult a magyar leányvállalata a cégnek, az Úsovsko Hungary Kft. Piacra lépésünk óta követjük a modern táplálkozási trendeket, és folyamatosan próbálunk új és főleg egészséges termékeket kínálni a vásárlók számára. Széles és választékos termékkínálatunknak köszönhetően pár év alatt cégünk jelentős piaci szereplőjévé vált a cereál szegmensnek.

» Miért fontos a cég számára az egészséges táplálkozás és az egészséges készítmények gyártása, forgalmazása?
Az egészséges táplálkozás manapság nagy népszerűségnek örvend, azt is lehetne mondani, hogy „divatos“ lett. Egyre több a tudatos vásárló, aki figyel a termék összetételére és ez alapján veszi meg a terméket. Ez korábban nem volt jellemző. A polcokon egyre több a „mentes“ élelmiszer, amelyekre az utóbbi években nagyon megnőtt a kereslet. Cégünk termékkínálatában is már megtalálhatóak a gluténmentes, laktózmentes, hozzáadott cukormentes, pálmaolajmentes termékek.
A termékfejlesztések során elsődleges célunk, hogy „egészségeset és finomat“ tudjunk kínálni a vásárlóknak. Ennek megfelelően innovációink legfontosabb szempontja az egészségtudatosság, a természetesség és a kényelem.
Fit termékeinkkel próbálunk egyedit alkotni, úgy ízvilágban, mint kiszerelésben és csomagolásvariációkban. Törekedünk arra, hogy olyan termékinnovációkkal jelenjünk meg az áruházakban, amelyek kitöltik a vevők mindennapi étkezési szokásait.

» Melyek a legnépszerűbb termékek a vásárlók körében?
Legnépszerűbb termékeink a Fit Reggeli termékcsaládba tartoznak. Ezek elsősorban a zabkásák, rizskásák, granolák és ropogós müzlik több ízben. Büszkeséggel tölt el, hogy a magyarországi piacra 2015-ben mi vezettük be az egyadagos zabkása termékeket, ezzel kialakítva egy új szegmenst a cereál termékek között, amelyek azóta töretlen sikerrel vannak jelen a piacon. Bár azóta sok piaci szereplő megjelent hasonló termékekkel. Azt tapasztaljuk, hogy az egyadagos termékek iránti igény egyre növekszik. A fogyasztók nagy többsége szeretné a reggelijét vagy akár más étkezését megoldani minél egyszerűbben, gyorsabban, ízletesen és persze egészségesen. Azt gondolom, hogy a Fit termékek ezeknek az elvárásoknak minden szempontból megfelelnek.
A szeletes termékeink is sikeresek a vásárlók körében. Itt meg kell említenem a Fit SMOOTHIE termékcsaládot, amely 80 százalék gyümölcs-zöldségkeveréket tartalmaz, gluténmentes és hozzáadott cukrot sem tartalmaz. Továbbá a Fit Fruit, a Fit BIO, és a Fit Puffasztott Tönköly­búza- és Rizs szeleteink is sokak kedvencei.

» Hogyan edukálják a fogyasztókat az egészséges táplálkozás irányába?
Azt gondolom, hogy a fogyasztók nagyon sok impulzust kapnak az egészséges táplálkozásról. A közösségi médiából (Facebook, Instagram) nagyon sok információhoz juthatunk, de újságban, televízióban is egyre többet lehet hallani az egészségtudatos életvitelről.
Persze mi is próbáljuk a magunk módszereivel felhívni a figyelmet az egészségesebb táplálkozásra. Nagyon sokat kóstoltatjuk a termékeinket, mert így közvetlenül tudunk kommunikálni a vevők­kel és reagálni a kérdéseikre. Természetesen mi is használjuk a média — tv, rádió, újság és Facebook, Instagram — megjelenési lehetőségeket.

» Menyire nyitottak a fogyasztók az újdonságokra?
Azt gondolom, hogy újdonságra mindig szükség van. A vásárlók szeretik, ha a polcokon új termékek jelennek meg, amelyek megfelelnek az egészségtudatos elvárásaiknak. Természetesen azért a megszokott, jól bevált termékek sem tűnhetnek el a kínálatból.
A polcokon sorra jelennek meg az új élelmiszerek. Mindenki próbálja követni a táplálkozási trendeket, csomagolásvariációkat, design terveket, ezzel is minél jobban felhívni a figyelmet a saját termékére. Persze ezzel mi is folyamatosan próbálkozunk. Próbálunk a vásárlóknak olyan termékeket kínálni, amelyek a nap bármelyik szakaszában ki tudja tölteni az étkezési szokásaikat, persze a legnagyobb figyelmet fordítva arra, hogy a termék egészséges és finom is legyen.
Minden alapvető tényezőt figyelembe véve, örömmel jelenthetem be, hogy Fit termékcsaládunk egy „forradalmi innovációs“ újdonsággal bővült, a Fit ­GABONA Shake termékkel. Azt gondolom, hogy a termék egyedisége, funkcionalitása és összetétele alapján sikeres lehet a vásárlók körében.


» Mit kell tudni a Fit GABONA Shake termékcsaládról? Miért különleges? Kinek szól?
A Fit GABONA Shake termékcsalád előnye, hogy prémium minőségű, teljes értékű, őrölt állapotú gabonapelyhekre, puffasztmányokra épül, mely így a gyomorban és a perisztaltika révén nem gördül könnyen tovább, hanem a bélfalakat közvetlenül súrolja, és ezáltal erősen tisztítja. Az egyedi feldolgozás további előnye, hogy a szemcsék már a gyomorban, a gyomornedvek hatására erősen duzzadnak, így a teltségérzet már itt jelentkezik. A gabona granulátumok a szervezet számára magas minőségű tápanyagot, ezen keresztül erőnlétet, ellenálló képességet biztosítanak, elősegítik az izomzat erősítését, és jótékony hatásúak az idegrendszerre.
A termék egyedi eljárással készül, tartósítószert, színezéket nem tartalmaz. Hozzáadott cukorként kizárólag fruktózt vagy nyírfacukrot (xilitolt) használunk és élelmi rostban gazdag táplálékot.
A palackban lévő gabonagranulátumok összekeveréséhez csak hideg víz hozzáadása szükséges. Így bármikor, bárhol könnyen és egyszerűen elkészíthető és fogyasztható. Fogyasztásukkal kiegészíthető, vagy helyettesíthető bármelyik napi étkezés. A terméket korosztálytól függetlenül, gyerekek és idősebbek is fogyaszthatják.
A terméket Magyarországon gyártjuk, főleg hazai alapanyagok felhasználásával.(x)

Jelenleg három ízben kapható:

  • Fit GABONA Shake 70 g: kakaó ízű, 5 féle gabona (tönkölybúza, árpa, zab, rozs, búzacsíra), fruktóz, kalcium–magnézium, rostban gazdag, pálmaolaj mentes.
  • Fit GABONA Shake 70 g: kókusz ízű, gabona (bio tönkölybúza), fruktóz, innulin, laktózmentes, vegán.
  • Fit PROTEIN GABONA Shake 65 g: kakaós-banános ízű, gabona (zab, búzacsíra), hozzáadott cukor nélkül, 20 g Protein tartalom, 4 féle fehérjeforrás.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2020. június-júliusi szám)