A koronavírus-járvány és a karantén nehéz időszak mindenki számára. Az új kézfertőtlenítési körülmények ­új kézápolási szokásokat is hoztak. Amikor ezek a sorok megjelennek,
az új típusú koronavírus-járvány már túljutott tetőpontján és szerencsére visszahúzódó trendet mutat, azonban ­a fertőzés megelőzésére továbbra is figyelni kell a személyes higiéniára, a gyakori kézmosásra és kéz­fertőtlenítésre, valamint az azt követő kézápolásra. A ­napi megnövekedett számú kéztisztítás és a kézfertőtlenítés a bőr állapotára is hatással van, amit csak tetéz, hogy a tavaszi időszakra az állandóan fűtött helyiségek és a hideg, szeles időjárás erősen kiszárítja, meg­viseltté teszi a kezek állapotát.

A kézkrémek többsége – az arckrémekhez hasonlóan – tartalmaz vitaminokat és/vagy UV-fényt szűrő komponenseket, ezeknek az a szerepe, hogy mérsékeljék a napsugárzás káros, a bőröregedést gyorsító hatását.
Hagyományosan a nők vásárolnak többször és több kézápolót, kézkrémet, azonban az utóbbi időben már a férfiak is egyre inkább kiveszik a részüket a kézkrémek vásárlásából, manapság az erősebbik nem tagjainak kétharmada maga vásárol magának ilyen szereket, egyharmaduk azonban továbbra is rábízza a beszerzést a szebbik nem képviselőire.

Megnőtt a kéz­krémek forgalma
„A gyakori kézmosás nagyon igénybe veszi a kéz bőrét. Emiatt fontos kezünket extra táplálásban részesíteni, megóvni a kiszáradástól, kicserepesedéstől. Erre a gazdagabb hatóanyag tartalmú ureás, gyógynövényes kézkrémek a legalkalmasabbak” – ismertette Rácz Andrea, a dm Kft. szortiment ­menedzsere, megjegyezve, hogy a kézkrémek forgalma jelentősen, több mint 30%-kal tudott nőni az előző év áprilisához viszonyítva.  
A koronavírus-járvány előtt egyfajta szezonális mozgás volt jellemző a kézkrémek keresletében: télen a táplálóbb, zsírosabb krémeket keresték a vásárlók, míg tavasztól a gyorsan felszívódó, könnyebb krémek felé mozdult a fogyasztók egy része. Ez most a Covid-19 kapcsán megváltozott. Jellemzően a gazdagabb krémeket, továbbá az urea tartalmú, vagy gyógynövény hatóanyagú készítményeket keresik a vásárlók.
„Kézkrémek tekintetében minden évben vannak új illatvariánsaink, idén is többféle limited edition (limitált ­szériás kiadás) illatvariánsú és hatóanyagú termékkel bővül a választék. Ezek nagy népszerűségnek örvendenek a vásárlóink körében” – említette Rácz Andrea.

Fejlesztések a mindennapos és speciális igényekre
„Az utóbbi hónapokban kialakult helyzet miatt előtérbe került a megfelelő kézfertőtlenítés fontossága. A megszokottnál gyakoribb és intenzívebb fertőtlenítő kézmosás, az erősebb antibakteriális hatású készítmények használata a kezek bőrét az átlagnál is jobban igénybe veszi és szárítja” – mondta Jáger Melinda,Beiersdorf Kft. értékesítési vezetője, hozzátéve: a kellemetlen ­feszülő érzés vagy a berepedezett bőr megelőzése miatt és végett megnövekedett a kereslet a kézápoló krémek iránt.
Az értékesítési vezető hangsúlyozta, hogy a NIVEA kézápoló krémek kínálatában mindenki megtalálja a számára leginkább megfelelőt. Mint mondta, nagy népszerűségnek örvendenek a kedvező árazású kézkrémek, példaként említve a Méhviaszos Kézkrémet, az Aloe Vera & Jojobaolaj Kézkrémet és az Olívaolajos Kézkrémet.
„A fogyasztóink nagyon szeretik a klasszikus sötétkék Intensive Care krémünket, mely egy gazdagabb, minden ­napi kézápolásra tökéletes kézkrém. Akinek szintén szárazabb a bőre, de könnyedebb krémre vágyik, annak ­remek választás lehet a Smooth Sensation kézápoló krém. Viszont akinek rohanósabb az életvitele, annak az Express Hydration kézkrémet ajánljuk, mely rendkívül gyorsan beszívódik a bőrbe és nem hagy ragacsos érzést maga után” – ­ismertette a kínálatot.
A NIVEA kínálatában természetesen megtalálhatóak a speciális igényekre kifejlesztett kézápolók is, melyek már a megújult csomagolásukban találhatóak meg a boltok polcain.
Jáger Melinda megemlítette, hogy az erősebb igénybevételnek kitett kezek megmentője lehet a Repair & Care Regeneráló Kézápoló, mely dexpanthenol tartalmával ápolja és hidratálja a kezek bőrét. A kezek bőrének szépsége sem utolsó szempont egy kézkrém kiválasztásánál. 
„A 3in1 Anti-Age Care Kéz­ápoló Krémünk bőrazonos Q10 koenzimet és UV-szűrőt tartalmaz, így rendszeres használat mellett késleltetheti a kezek bőrének idő előtti öregedésének tüneteit és a pigmentfoltok kialakulását” – egészí­tette ki.

Ápolás és regenerálás a cél
Arra a kérdésre, hogy a kézfertőtlenítés fontossá válása milyen hatással lett a kézápolásra, Novák Rebeka a Henkel Magyarország Kft. márka- és digitális menedzsere, valamint Berger Ildikó junior márkamenedzsere elmondta: a koronavírus megjelenésének kezdetén a kézfertőtlenítők beszerzése és használata volt jellemző.
„Ezt követően az általunk második szakasznak nevezett időszakban viszont a kézfertőtlenítők és a többszörös szappanhasználat végett az ápoló és regeneráló kézkrémek kerültek előtérbe” – említették, hozzátéve, hogy az illatra fókuszáló variánsok most háttérbe szorultak.
„A gyakori fertőtlenítés okozta száraz bőrnek védelemre van szüksége, ami megemelkedett keresletet okozott a Barnängen kézkrémek irányába is. Ez a szakasz még jelenleg is tart és az ápoló krémek vásárlása folyamatos” – fogalmaztak.
Mint megtudtuk, a természetes összetevők és a speciális igényeket kielégítő termékek térnyerése a kézkrémek piacára is igaz. Jellemző, hogy az illatsemleges formulájú vagy akár öregedésgátló kézkrémek jelennek meg a piacon, a Henkel a Barnängen és Nature Box kézkrémeivel a természetes össze­tételű termékek táborát erősítik.
A Nature Box különlegessége a 100%-osan hidegen préselt olajban rejlik, természetesen vegán formulával. A Barnängen márkán az ápolásra és a 95%-ban természetes, vegán összevetőkre fektetik a hangsúlyt. Ma nagyobb figyelem fordul az új, illatsemleges kézkrém variáns felé, ami az érzékeny bőrű fogyasztóknak is regenerálást nyújt.
„Tavaly szeptemberben vezettük be a Barnängen márka ­első illatsemleges készítményét, az SOS vård kézkémet, mely nagy sikernek örvend vásárlóink körében. A visszajelzések alapján is az illatsemleges formula sokak számára napjainkban már egy elvárás, amit keresnek is a polcokon” – tudtuk meg.
Márciusban került a polcokra a Henkel legújabb ­márkája, a N.A.E., mely a vállalat életében az első ECOCERT – Cosmos Organic minősítéssel ellátott natúr kozmetikai márka. Az ősi olasz gyógynövények hagyományait és szépség­ápolási receptjeit dicsőítve, ápoló formuláit ECOCERT – Cosmos Organic tanúsítvánnyal ellátott bio összetevők egyedi egyvelege teszi különlegessé.
A fenntarthatóság jegyében a termékek csomagolása pedig újrahasznosítható, illetve részben vagy teljes egészében újrahasznosított formában találhatók meg.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2020. májusi szám)