A fogyasztók egyre inkább az élményeket is biztosító vásárlást részesítik előnyben, ezért a kiskereskedelem kénytelen erre a területre is figyelmet fordítani, hiszen ellenkező esetben a fogyasztók máshol vásárolnak majd.

Az Auchan vállalat által Kínában kifejlesztett önkiszolgáló konténerek koncepciója, az Auchan Minute kikerül a francia piacra. Az első automata üzlet 2019 márciusában fog megnyílni.

Az Auchan Minute egy kisméretű kereskedelmi üzlet, amelyet Kínában vezettek be 2017-ben. Az Auchan bejelentette, hogy ott 2018 végéig 750 ilyen boltot fog megnyitni.

Az Auchan Minute 18 m2 alapterületű bolt, amely az élelmiszer-üzletek legkelendőbb termékeiből kb. 500 fajtát kínál. A vásárlás folyamata automatikusan zajlik, a vásárlók önállóan beszkennelik a kiválasztott termékek kódját, és okostelefon segítségével fizetnek, mielőtt kijönnek a boltból.

Az a tény, hogy Franciaországban megnyílik az első Auchan Minute bolt, fontos lépés e kereskedelmi koncepció számára az európai piacok felé való terjeszkedésében. Várható, hogy amennyiben a tesztelés sikeres lesz a francia piacon, a koncepciót tovább fogják fejleszteni pl. a közép-és kelet-európai piacokra.

Az antwerpeni Delhaize szupermarketben az üzlet közepén egy salátabár található, amelyet a Foodmaker üzemeltet. Itt reggelit, friss zsömlét, biosalátákat, és biominősítésű kávét is találhatunk. A Foodmaker több saját fastfood üzletet üzemeltet Flandriában, egyet Hollandiában. 

Hollandiában eddig csak snackeket lehetett vásárolni az automatákból, de most az Albert Heijn zaandami székhelyén ételautomatát tesztel „Maaltijdmuur” elnevezéssel.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek