Az amerikaiak még mindig nagy steak- és burger­fogyasztók, azonban sok jele van a húsfogyasztás terén bekövetkező tartós változásoknak. A marha elveszítette eddig betöltött pozícióját, ezzel szemben nőtt a kereslet a szárnyasok és a húst helyettesítő alternatívák iránt.

A helyhez kötött kereskedelmi csatornák és értékesítési rendszerek globális összehasonlítása azt az eredményt hozta, hogy az elkövetkező 5 évben a convenience-üzletek forgalma tovább növekszik. Ez a piackutató vállalat, a Planet Retail tanulmányának következtetése. 

Egy tanulmány első alkalommal mutatott rá arra, hogy az USA kiskereskedelmében nő a Z generáció jelentősége. A vásárlóerőt tekintve ez a generáció most még nem olyan jelentős, de a jövőben új súlypontokat fog kialakítani. A bio, az egészséges táplálkozás, valamint a multikulturális ajánlatok állnak a figyelem középpontjában. 

A piackutató Cadent előrejelzése szerint a saját- és a kereskedelmi márkák részesedése az amerikai szupermarketek forgalmában az elkövetkező 10 évben emelkedni fog. Ezt a fejlődést az online kereskedelem, az ezredfordulós generáció elvárásai és az árrés nyomása segíti elő.

Hogyan ítélik meg a holland fogyasztók a szupermarketeket, amelyekben vásárolnak és mi a fontos számukra? Ezekre a kérdésekre keres választ a holland Deloitte egyik tanulmánya. A helyhez kötött kereskedelem friss részlegeivel és vásárlói élményekkel szerez plusz pontokat, ezzel az online kereskedők nem tudnak lépést tartani.

Hogyan viselkednek világszerte az online vásárlók, és mennyit költenek internetes vásárlásaik alkalmával – ezeket a kérdéseket tette fel a KPMG tanácsadó vállalat egy aktuális tanulmányában, melyben a fogyasztókat három csoportba osztotta.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek