Ipar
Tipográfia

A L’Oréal és a GJOSA technológiai startup közösen kidolgoztak egy megoldást, amellyel a sampon öblítése során jelentős mennyiségű vizet lehet megtakarítani. Az általában szükséges 8 liter helyett most a tökéletes öblítés csupán 1,5 liter víz használatával lehetséges.

A vízkészletek egyre gyorsabban fogynak, ezért a svájci GJOSA startup kidolgozott egy alacsony nyomású zuhanyfejet (2l víz/perc), amely megszakítja a vízáramlást, miközben felgyorsítja a kifolyó vízcseppek sebességét. Ennek köszönhetően az öblítés ugyanolyan hatékony, mint az általános zuhanyfejeknél, de jelentős mennyiségű vizet takaríthatunk meg.

Annak érdekében, hogy a berendezés hatékonyságát növeljék, a L’Oréal tudósai kidolgozták a samponok új formáját. A könnyebben öblíthető kozmetikumok közvetlenül a zuhanyfejen keresztül kerülnek a hajra. A vízsugarat úgy lehet szabályozni, hogy a haj tökéletesen öblíthető legyen a víz fröccsenése nélkül, miközben majdnem 70%-kal csökkenthető a víz- és energiahasználat.

A vízhez való hozzájutás egyre nagyobb problémát jelent az egész világon. A vízhasználat globálisan kétszer olyan gyorsan növekszik, mint a népesség, az ENSZ szerint 2025-ben a népesség 2/3-a élhet majd vízhiányos körülmények között. A samponok és tusfürdők összetételükben jelentősen több vizet tartalmaznak, ebből következik, hogy meg kell találni a módját, hogy a lehető legjobban használjuk ki minden cseppjét.

Ezt a kihívást teljesíti a vízszórás legjobb technológiájának és az új formájú samponnak az ötvözése. – Ez egy olyan együttműködés mintapéldája, amely a fogyasztók elvárásait figyelembe véve a legkorszerűbb technológiát alkalmazza azért, hogy a fenntartható fejlődés útjára vezesse őket, s eközben a felhasználóknak egészen új élményt nyújt – vallják Amin Abdulla és Luc Amgwerd, a GJOSA alapítói.

- A kezdeti tesztek remek perspektívát nyújtanak az innovatív megoldás számára, amely tudatosan csökkenti a mindennapos tisztálkodás során a vízhasználatot. Ez az óriási jelentőségű technológia ideálisan illeszkedik a fenntartható fejlődésre vonatkozó kötelezettségvállalásunkba – erősíti meg Laurent Attal, a L’Oréal Research & Innovation igazgatóhelyettese.

Jelenleg zajlik a világ néhány fodrászszalonjában a L’Oréal laborjaiban tesztelt új zuhanyfej prototípusainak a próbahasználata, többek között a Dél-Afrikai Köztársaságban és az Egyesült Államokban, ezután tervezik a technológia alkalmazását a professzionális fodrászati piacon.

hírlevél feliratkozás

newsletter

WorldFood Poland

wfp2019

Hipermarketek