Ipar
Tipográfia

A svájci székhelyű Nestlé 7 milliárd dollárt fizet a Starbucksnak azért, hogy a kávézólánc termékeit árusíthassa világszerte.

A kereskedelmi szövetség sokat segíthet a Nestlének abban, hogy növelje és erősítse pozícióját a gyorsan változó piacon. A svájci székhelyű Nestlé 7 milliárd dollárt fizet a Starbucksnak azért, hogy a kávézólánc termékeit árusíthassa világszerte. A kereskedelmi szövetség sokat segíthet a Nestlének abban, hogy növelje és erősítse pozícióját a gyorsan változó piacon. A Seattle-i székhelyű Starbucks bejelentette, hogy a befolyt összeggel felgyorsítják a részvény-visszavásárlást, ezzel növelve az egy részvényre jutó jövedelmet (EPS). A Starbucks hihetetlenül népszerű világszerte és jelenleg a legsikeresebb kávézóláncnak számít. A megállapodást követően a Nestlé árulhatja a Starbucks zacskós kávéit és dobozos italait, azonban a svájci cégnek ezentúl sem lesz köze a kávézókhoz.   A kávézás egyre népszerűbb világszerte, éppen ezért nem meglepő, hogy sokan próbálnak beszállni a versenybe. A JAB Holdings már több megállapodást is kötött annak érdekében, hogy felvegye a versenyt a piacvezető Nestlével. A Douwe Egberts, Peet's Coffee & Tea és a Keurig Green Mountain pedig az idei évtől már a JAB Holdings portfólióját erősíti." A Nestlé népszerűségének és hírnevének köszönhetően, a  a Starbucks több millió otthonba jut majd el világszerte." - mondta el Kevin Johnson, a Starbucks vezérigazgatója a megállapodást követően.  A kávé a fiatalok között is egyre népszerűbb, a nagy részük pedig a Starbucks kávéján nőtt fel. Ők nagyobb hajlandóságot is mutatnak arra, hogy több pénzt költsenek egzotikus kávéfajtákra. Ez azt jelenti, hogy a különleges italok árusítása sokkal nagyobb hasznot hajt a vállalatoknak, mint a márkás élelmiszerek forgalmazása. A Starbucks cég bejelentette, hogy 2020-ig körülbelül 20 milliárd szeretne visszaforgatni a részvényeseknek, egyrészt részvény-visszavásárlások révén, illetve jutalék formájában. A megállapodás keretében a Nestlé cég, a forgalmazói jogok mellett 500 dolgozót is átvesz a Starbuckstól. A szerződés megerősíti a Nestlé helyzetét az Egyesült Államokban, ahol 5 százalékos piaci részesedéssel, csupán az ötödik legnagyobb vállalat a a melegitalok és üdítők területén, míg a  a Starbucks részesedése 14 százalék. " A Nestlé azonban globálisan továbbra is piacvezető a forró italgyártó cégek között, ugyanis több terméket ad el, mint az őket követő négy vállalat együttesen. " - mondta el Matthew Barry, az Euromonitor elemzője. " A Nestlé piacvezető helyzete most kevésbé stabil, mint korábban, merthogy az olyan vállalatok, mint a jelenleg harmadik helyen rangsorolt olasz Lavazza, komoly veszélyt jelenthetnek a svájci cégre "- tette hozzá az elemző.

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek