A WWF és a legnagyobb brit kiskereskedő, a Tesco négy évig tartó együttműködésüket jelentették be, amely a fenntartható élelmiszerek területét érinti.


A szövetség célja többek között az, hogy 12 hónapon belül csökkentsék az átlagos brit bevásárlókosár környezetet károsító hatásait, elkerüljék az élelmiszerekből és a csomagolásukból származó szemetet és fenntartható élelmiszereket fejlesszenek.

A Tesco versenytársával, az Iceland-dal szemben nem szándékozik lemondani a kereskedelmi márkatermékeihez adott pálmaolajról. Az Iceland idén tavasszal ígéretet tett arra, hogy egyik saját márkás terméke sem fog többé pálmaolajat tartalmazni, hogy ellensúlyozza Délkelet-Ázsia életterületei­nek csökkenését.

 

A Tesco erre nem hajlik, de biztosítja a vásárlóit arról, hogy a termékeihez hozzáadott pálmaolaj hivatalosan elismert fenntartható elő­állításból származik. A Tesco és a WWF egyik vizsgálata alapján a vásárlók 80%-a szeretne fenntartható terméket vásárolni.