Általános
Tipográfia

 Márciusban a fogyasztói árak átlagosan 2,0 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbinál, a legnagyobb mértékben a szeszes italok, a dohányáruk és az élelmiszerek ára nőtt.

Februárhoz viszonyítva átlagosan 0,1 százalékkal emelkedtek az árak - jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

    Az első negyedévben is 2,0 százalékkal nőttek a fogyasztói árak az előző év azonos időszakához képest.
    A szezonálisan kiigazított éves maginfláció 2,5 százalék volt, az előző hónaphoz képest 0,2 százalékkal emelkedett a változékony árú termékektől megtisztított szűkebb kosárra számolt árszínvonal.
    Mináry Borbála, a KSH osztályvezetője az adatok ismertetésekor elmondta: átlag fölött drágultak az élelmiszerek, ebben még érződik a tavaly őszi áremelések hatása is. Februárhoz viszonyítva átlag fölött emelkedett a friss zöldségek és gyümölcsök ára.
    Az üzemanyagárak ugyanakkor havi és éves összevetésben is csökkentek - jelezte.

 

mti

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek