Új lendületet kapott a kereskedelmi márkák térnyerése a globális kiskereskedelmi piacok értékesítését tekintve. Magyarországon 2017-ben mintegy 1 százalékpontot nőtt a sajátmárkás élelmiszerek piaci részesedése: a több mint 1700 milliárdos forgalom közel 29 százalékát hasítottak ki. A vegyi áruk piacán továbbra is erősebbek a gyártói márkák, a 2017-es 400 milliárdos értékbeli forgalom valamivel kevesebb mint egyötödét adták a kereskedelmi márkák.

2018. februárban a fogyasztói árak átlagosan 1,9%-kal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Ezen időszak alatt a legnagyobb mértékben a szeszes italok, dohányáruk, valamint az élelmiszerek ára nőtt.

A házi kedvencek eledelére fordított összeg értékben meghaladta a hatvanmilliárd forintot 2017. február és 2018. január között: kutyaeledelre 7 százalékkal, míg macskaeledelre 10 százalékkal többet hagytak ott a boltokban a magyarok, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Ez mintegy 160 tonna állateleséget jelent.

Januárban a változatlan áron számolt kiskereskedelmi forgalom 7,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt - jelentette hétfőn első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Decemberben 5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom a nyers adat szerint, naptárhatástól megtisztítva 6,1 százalékos az emelkedés. 2017-ben a forgalom volumene - szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint - 4,9 százalékkal haladta meg az előző évit, míg a nyers adat 4,7 százalékos növekedést mutat - jelentette a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) második becslésében. 

Alulról súrolta a kétmilliárd forintos összeget a praliné eladása 2017 februárjában, ami 14 százalékos értékbeli és 10 százalékos mennyiségi növekedés 2016 februárjához képest, derül ki a Nielsen 90 élelmiszerkategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexéből.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

WorldFood Poland

wfp2019

Hipermarketek