A magyar háztartások éves élelmiszerre fordított kiadásainak közel egytizedét zöldségre és gyümölcsre költik. Bár a vásárlói kör változatlan, az elmúlt évek nehézségei okán ma már e kategóriából is kevesebbet és kevesebbszer vásárolnak a háztartások.

A magyarok fele szívesen kínálja vendégeit chipsszel, egyharmaduk pedig baráti összejövetelekre is burgonyás ropogtatnivalót visz – derült ki a Chio kutatásából. A tavasz és a jó idő miatt több programot szervezünk, több időt töltünk barátainkkal, ilyenkor szívesebben fogyasztunk sós snackeket is.

Nagyon népszerű italnak számít hazánkban a tej, a többség hetente több alkalommal is fogyasztja, bár a GfK Hungária Háztartáspanel adatai szerint 2012-ben újra kisebb mennyiségben, mint egy évvel korábban.

Az emberek egyre tudatosabbak, és egyre jobban figyelnek arra, hogy mivel édesítik ételeiket, italaikat. 10-ből 6 ember ügyel arra, hogy az általa fogyasztott élelmiszer mivel van édesítve.

Az élelmiszerek teljes hazai kiskereskedelmi forgalmából a kereskedelmi márkás termékek részaránya értékben 25 százalékra nőtt 2012-ben, az előző évi 24 százalék után. Mennyiséget tekintve viszont 35 százalékról 34-re csökkent a mutató, tájékoztat a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat.

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek