A grilltermékek piaca május és augusztus között szárnyal; mind a grillkolbász, mind pedig a grillsajtok forgalma kétszámjegyű értékbeli növekedést tudhatott magáénak 2017. február és 2018 januárja között az előző év azonos időszakával összevetve a Nielsen kilencven élelmiszerkategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexe szerint.  Ez súlyban 2000 tonna grillezett kolbászt és sajtot jelent.

2018. márciusban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 8,5, naptárhatástól megtisztítva – főként a húsvéthatás miatt – 7,1%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit - jelentette a KSH.

A napi fogyasztási cikkek forgalma 2 százalékkal bővült Magyarországon tavaly az egy évvel korábbihoz képest a GfK tanulmánya szerint, a piackutató idén további mérsékelt növekedést valószínűsít, ennek mértéke ugyanakkor várhatóan elmarad majd a térség más országaiban végbemenő növekedéstől.

Új lendületet kapott a kereskedelmi márkák térnyerése a globális kiskereskedelmi piacok értékesítését tekintve. Magyarországon 2017-ben mintegy 1 százalékpontot nőtt a sajátmárkás élelmiszerek piaci részesedése: a több mint 1700 milliárdos forgalom közel 29 százalékát hasítottak ki. A vegyi áruk piacán továbbra is erősebbek a gyártói márkák, a 2017-es 400 milliárdos értékbeli forgalom valamivel kevesebb mint egyötödét adták a kereskedelmi márkák.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek