Alacsony, mindössze 17 százalék azoknak a valóban tudatos vásárlóknak az aránya, akik képesek a jó ár-érték arány fölé helyezni olyan termékjellemzőket, mint például a prémium minőség, a magyar eredet, a GMO- és e-szám-mentesség, vagy akár a fair trade előállítás és csomagolásmentesség - derült ki az OTP Agrár megrendelésére készített felmérésből. 

2018-ban az európaiaknak fejenként átlagosan 14.292 eurójuk van kiadásra és megtakarításra. Ez a GfK „Vásárlóerő Európa" tanulmányának egyik megállapítása. A 42 vizsgált országban a rendelkezésre álló nettó jövedelem jelentősen változik: Liechtensteinben, Svájcban és Izlandon a legmagasabb az átlagos vásárlóerő, míg Fehéroroszországban, Moldovában és Ukrajnában a legalacsonyabb.

2018. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,8%-kal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Az elmúlt egy évben a járműüzemanyagok és a dohányáruk ára nőtt jelentős mértékben - közölte a KSH.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek