Értékben 8,3 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2018 első negyedéve során az előző év azonos időszakához képest a Nielsen által mért élelmiszer- és vegyiáru-piacon. Ez több mint kétszeresen túlszárnyalja az európai átlagot, amely a vizsgált időszakban 3,7 százalékon állt. A magyar eredmény az európai rangsor második helyét jelenti, ennél dinamikusabban mindössze Törökország bővült, állapítja meg a Nielsen „Growth Reporter” című, negyedévenkénti európai elemzése.

2018. márciusban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 8,7, naptárhatástól megtisztítva – főként a húsvéthatás miatt – 7,3%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit - közölte a KSH.

2018. áprilisban a fogyasztói árak átlagosan 2,3%-kal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Ezen időszak alatt a legnagyobb mértékben a szeszes italok, dohányáruk, valamint az élelmiszerek ára nőtt.

2018. márciusban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 8,5, naptárhatástól megtisztítva – főként a húsvéthatás miatt – 7,1%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit - jelentette a KSH.

A vizsgaidőszak és a fesztiválszezon felpörgésével párhuzamosan emelkedik az alapvetően népszerű energiaitalok fogyasztása is: értékbeli forgalma 2017. április és 2018. március között 28 milliárd forint fölött mozgott, és a kategóriából 44 millió liternyi fogyott Magyarországon a Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint. Mindez 9 százalékos értékbeli és 4 százalékos mennyiségi növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

A grilltermékek piaca május és augusztus között szárnyal; mind a grillkolbász, mind pedig a grillsajtok forgalma kétszámjegyű értékbeli növekedést tudhatott magáénak 2017. február és 2018 januárja között az előző év azonos időszakával összevetve a Nielsen kilencven élelmiszerkategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexe szerint.  Ez súlyban 2000 tonna grillezett kolbászt és sajtot jelent.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek