Az új versenytárs már egy másik iparágból jön – ezt állítja az IBM új tanulmánya, amely a legfrissebb technológiai innovációk hatását vizsgálja az iparban és az üzleti életben. Az IBM globális felmérésében megkérdezett gyártó cégek vezetőinek 63 százaléka szerint vállalataiknak már nemcsak a saját iparágukban versenyző konkurenciával kell szembenézniük. Úgy vélik, a következő nagy kihívó egy új és ismeretlen szektorból érkezik majd, és komoly hatást gyakorol a megszokott üzletmenetre.

A GfK 2016. évi fejleményeket elemző tanulmánya szerint tavaly – újabb növekedést követően – piacrészük elérte a 25 százalékot, azaz már a teljes FMCG-forgalom egynegyedét a kereskedelmi láncok saját márkái adják.

A magyar vásárlók a pesszimistábbak közé tartoznak Európában, ám ezt a piaci folyamatok sem igazán támasztják alá, hiszen a jegybank adatai szerint tavaly 60 százalékkal több személyi kölcsönt vettek igénybe az ügyfelek, mint egy évvel korábban, és ez arról árulkodik, hogy az emberek a borúlátás ellenére terveznek, és neki is látnak elképzeléseik megvalósításának - közölte a Magyar Cetelem Bank (MCB) egy felmérés alapján.

 A napozószerek forgalma Magyarországon értékben 1 százalékkal, míg mennyiségben 10 százalékkal nőtt 2016. június és 2017 májusa között, derül ki a Nielsen nemzetközi kereskedelmi láncok hazai forgalmát mérő adataiból.

A sör magyarországi kiskereskedelmi forgalma értékben változatlan maradt 2015-ről 2016-ra, mennyiségben pedig 1 százalékot csökkent. A jellemzően július-augusztusra koncentrálódó, nagy szezonalitású kategóriából értékben 133 milliárd forint fogyott tavaly.

2017. áprilisban az előző év azonos időszakához képest a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 3,5, naptárhatástól megtisztítva – főként a húsvéthatás miatt – 2,0%-kal nőtt.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok