A házi kedvencek eledelére fordított összeg értékben meghaladta a hatvanmilliárd forintot 2017. február és 2018. január között: kutyaeledelre 7 százalékkal, míg macskaeledelre 10 százalékkal többet hagytak ott a boltokban a magyarok, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Ez mintegy 160 tonna állateleséget jelent.

Alulról súrolta a kétmilliárd forintos összeget a praliné eladása 2017 februárjában, ami 14 százalékos értékbeli és 10 százalékos mennyiségi növekedés 2016 februárjához képest, derül ki a Nielsen 90 élelmiszerkategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexéből.

A decemberi 4,7 százalékos növekedéssel együtt a kiskereskedelmi forgalom a tavalyi egész évben is 4,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A naptárhatástól megtisztított adatok szerint 2017 decemberében 5,9, az elmúlt év egészében 4,8 százalékos volt a kiskereskedelmi forgalom növekedése, ami megegyezik az előző év növekedési ütemével - jelentette első becslése alapján hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Januárban a fogyasztói árak átlagosan 2,1 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál, decemberhez viszonyítva pedig 0,3 százalékkal nőttek - jelentette a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden.

Az öt legnagyobb mértékű értékbeli növekedést mutató vegyiáru- és élelmiszerkategória összforgalma 2016. decembere és 2017 novembere között közel 30 milliárd forintot tett ki, ahol 108%-os értékbeli növekedéssel a vegyi áruk között vezet az arcmaszk, míg az élelmiszerekből, 33%-os bővüléssel, a növényi joghurt lett aranyérmes.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek