Üzletlánc
Tipográfia

A borfogyasztási szokások terén Magyarország stabilan közelít az európai trendekhez: a vásárlók ma már tudatosan keresik a minőséget és a prémium kategóriára is egyre nyitottabbak az Auchan tapasztalatai szerint. Az áruházláncnál megnyílt az immár hagyományos őszi borvásár, amely október 17-ig, több mint 1100 féle borral és pezsgővel, köztük 700 akciós tétellel, valamint kóstolókkal várja a vásárlókat.

Az Auchan borvásárán kínált több mint 1100 féle borból és pezsgőből 130 tétel a Nemzeti Borkiválóság Programban is jegyzett. A program aktív résztvevőjeként az áruházlánc már évek óta a termelőkkel szorosan együttműködve népszerűsíti a magyar borokat, amelyek mintegy 150 pincészetből kerülnek a polcokra.

Az áruházlánc termékei között mindenki megtalálhatja az ízlésének és pénztárcájának megfelelő termékeket. Az Auchan borforgalmának 96 százalékát adó magyar tételek között továbbra is a vörösborok a legkeresettebbek, de jelentősen növekszik a rozék és az illatos fehér borok forgalma. Utóbbiak közül például az Irsai Olivér szőlőfajtából készült italok népszerűsége rohamosan növekszik. A téli hónapokban sokszor kerül a vásárlók kosarába karakteresebb vörösbor a már korábban is népszerű Eger és Villány mellett Szekszárdról is: az itt készülő borok forgalma 20 százalékkal nőtt idén az előző évek átlagához képest. Az Auchan Magyarországon a francia borok és eredetvédett champagne-ok kiemelkedő kiskereskedelmi forgalmazójaként ebben a kategóriában is széles, minden borvidéket lefedő választékkal várja a vásárlókat.

Az Auchan tapasztalatai szerint a magyar borfogyasztási kultúra folyamatosan fejlődik, ezzel pedig lassan közelít a nyugat európai trendekhez. Az áruházlánc adatai szerint a vásárlók többsége ma már a magasabb, 800-1200 forintos tételek közül választ, míg az alsó polcokon található, alacsonyabb árú tételek forgalma stagnál. Annak sem kell külön borszaküzletbe mennie, aki egyedi vagy prémium kategóriás bort keres, ugyanis az Auchan hazai és nemzetközi versenyeken díjnyertes borokat is értékesít, a prémiumkategóriás borok között már akár 5000 forinttól lehet válogatni.

„Szeretjük a jó bort, és úgy látjuk, hogy a hazai fogyasztók nyitottak minőségre és az újdonságokra, ezért Magyarország belátható időn belül felzárkózhat a nyugat-európai trendekhez. A vásárlók igényeit figyelembe véve folyamatosan figyeljük a piacot, ott vagyunk minden fontos vásáron és versenyen, hogy egy-két havonta frissített termékpalettánkra mindig a legjobb tételek kerülhessenek” – mondta Balogh-Fazekas Árpád, az Auchan borbeszerzője.

Az Auchan borvására idén szeptember 27. és október 17. között különleges kóstolókkal várja a vásárlókat, az áruházlánc új borkatalógusában pedig a 700 akciós tétel között több, mintegy 60 féle újdonság szerepel.

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek