Üzletlánc
Tipográfia

A németországi drogériák láncolataiban hasonló trendeket figyelhetünk meg, mint amit az élelmiszer-diszkont áruházak alkalmaznak. Azáltal, hogy szűkül a kiskereskedők számára a piac, jobb eladási teljesítményre törekednek négyzetméterenként – olvasható az LZ Retailytics elemzésében.


Németország két piacvezető drogériája - a dm és Rossmann - 2018-ban lassított a bővítés ütemén, aminek kettős oka van. Egyfelől egyre nehezebb megtalálniuk a vásárlók számára vonzó helyeket, másrészről növekszik az e-boltok és élelmiszerláncok versenye. A dm és Rossmann jelenleg egy prémium-orientált ügyfélkörre fókuszál, vagyis innovatívabb és drágább termékeket kínálnak.

A drogérialáncoknak a jövőben további lépéseket kell tenniük ebben az irányban. Ilyen lehet például, hogy bővítik a szolgáltatások körét. A nagyobb üzletekben hamarosan fodrászszalonok, szépségstúdiók is várják majd a vásárlókat. A különböző hűségprogramok pedig mágnesként vonzhatják az ügyfeleket. Ezek mellett, a dm hálózat árkedvezményeket is alkalmazhat, vagyis nem az EDLP (Everyday Low Pricing) magyarul - Mindennap Alacsony Árak - politikát követik, hanem nagyobb szerepet kapnak a cégnél a különféle akciók – állítja Frauke Vor dem Berge, az LZ Retailytics kiskereskedelmi elemzője.

Ezenkívül a dm és a Rossmann újabb sajátmárkás termékek tucatjait dobja piacra, aminek az az előnye, hogy ezek a termékek jóval olcsóbbak, mint a klasszikus világmárkák. Az LZ Retailytics elemzője szerint a német drogériák számára az új értékesítési lehetőségek felkutatása mellett, hasonlóan nagy kihívás a küszöbönálló gazdasági verseny is.
Egyrészt az online értékesítés növekszik, és arra számítunk, hogy ez a csatorna folyamatosan és gyorsabban terjed, mint az élelmiszerláncok esetében, mert - a drogériákban is kapható - gyógyszertári termékek internetes kereskedelme sokkal egyszerűbb - állítja Frauke Vor dem Berge.

Ugyanakkor a dm és a Rossmann jelenlegi, megkérdőjelezhetetlen piacvezető helyzete nem olyan stabil, mint amilyennek látszik. A német Rewe csoport ugyanis keményen dolgozik az osztrák hálózat - Bipa - újraélesztésén, a versenyképes Edeka pedig összefogott egy kicsi, de nagyon erős hálózattal - Budnikowsky -, amellyel egy új üzleti koncepciót valósítanak meg.
Ez utóbbi együttműködés is azt mutatja, hogy egy jelentős befektetés elegendő ahhoz, hogy az Edeka, mint a legnagyobb német szupermarket vállalat, teret nyerjen a drogériák piacán - összegzi az elemző.

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek