Üzletlánc
Tipográfia

A dm pozitív mérleggel zárta a 2016/17-es gazdasági évet a magyarországi piacon: összesen 302 millió eurós forgalmat ért el a drogéria, ez 10 százalékos növekedést jelent.

A dm 259 üzlettel zárta a gazdasági évet. A dm boltjait folyamatos megújulás jellemzi, az idei évben 44 bolt kapott modernebb külsőt, vagy éppen nagyobb alapterületet, 6 új üzletet nyitottunk 2 üzlet bezárása mellett. A jövő gazdasági évben is folytatódik a boltok modernizálása, tervezetten 11 új üzletet nyit majd a dm.
A folyamatos fejlődés, amelyet vásárlóinknak köszönhetünk, lehetővé tette a dm számára, hogy ajánlatainkba, árainkba, boltjaink megjelenésébe invesztáljunk, és persze nem utolsó sorban munkavállalóink elismerésébe – adott hangot örömének Csoknyainé Horváth Gertrud ügyvezető.
A dm-nél az elmúlt évben, és a drogéria előtt álló időszakban is a Mindig megéri koncepció áll a középpontban. A drogéria megbízható, négy hónapig érvényes árat biztosít a teljes szortimenten, üzletpolitikájával támogatni akarja azt a törekvést, hogy a vásárlók valóban akkor vásároljanak meg egy terméket, amikor valóban szükségük van rá.
A dm továbbra is piacvezető Magyarországon, átlagosan minden harmadik arcápolási és dekorkozmetikai terméket a dm-ben vásárolnak meg, minden negyedik testápolási termék ebből a drogáriából kerül a fürdőszobákba.

  • A dm Európában: 59.046 dolgozó 3464 üzletben 10.259 millió Euró forgalomhoz járult hozzá
  • 10 százalékos forgalmi növekedés Magyarországon
  • Folyamatos üzletfejlesztés
  • Erős employer brand fókusz, széles vállalati képzési paletta

A dm Európában
Az elmúlt gazdasági évben az osztrák anyavállalathoz tartozó társországokban, így Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában, Bosznia-Hercegovinában, Romániában, Bulgáriában és Macedóniában a forgalom 8,62 százalékkal 2. 402 millió Euróra nőtt.
A dm csoport Németországgal együtt most először átlépte, a 10 milliárd eurós határt, a konszern összes forgalma 10.259 millió Euró volt az elmúlt gazdasági évben, ez a tavalyihoz képest 5,7 százalékos emelkedést jelent.
A dm 12 országban van jelen Európában, összesen 59.046 munkavállaló tartozik a dm gazdasági közösségéhez, a dm-csoport országaiban 3464 üzletben szolgálja ki a drogéria a vásárlói igényeket.
Májusban megépült a dm központja Olaszországban is, jelenleg 50 munkavállalót foglalkoztat a vállalat. A dm expanziós terjeszkedése 2018 első felére várható 6 észak-olasz régióban.

Siker a vásárlóknál és a szakmában is
Nem csak a gazdasági mutatók, a kutatások és szakmai díjak is okot adnak az örömre. A dm a tavalyi év után idén is elnyerte a Superbrands minősítést, a díj történetében hetedszer.
A dm két üzlete is felkerült idén a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság által bevezetett „Pozitív listára”. A drogéria kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a fogyasztók elégedettek legyenek a náluk megvásárolt termékekkel, a nekik nyújtott szolgáltatásokkal, a dm tavaly elindította önálló ügyfélszolgálatát is.
A dm üzletpolitikájának fontos pillére az egészségtudatos életmód támogatása, polcain bio élelmiszerek széles kínálata érhető el, a polcokon díjnyertes termékeket találnak a vásárlók. 2015 tavaszán érkezett meg a 25. dm márka, a dmBio, a szortimentben mára több, mint 440 egészséges termék közül lehet válogatni, a márka 2017-ben ismét elnyerte idehaza az Év terméke díjat. A márka Németországban elnyerte a Green Brand 2017/18 díjat.
A dm saját márkái a JOY Prix de Beauté – A szépség nagydíja elnevezésű rendezvényén is sikert arattak: négy díjat nyertek el a versenyen: Bio- és Natúrkozmetikum kategóriában az alverde MED gyógyvizes arckrém első helyezést ért el. Női arcápolás-széles körben terjesztett kategóriában a Balea Beauty Effect homloktapaszt második helyezéssel jutalmazta a zsűri. A dm márkák közül két alverde termék nyert el harmadik helyezést: a Dekorkozmetikumok- kéz kategóriában az alverde 2in1 BB körömápoló lakk, míg a Dekorkozmetikumok – szem kategóriában az alverde szemhéjtus, golyós applikátorral. Az alverde Beauty&Fruity micellás arclemosója első helyezett lett a Legjobb arclemosó termék kategóriában a Cosmo Beauty Awards 2017 versenyén.

Úttörő kezdeményezések a dm-nél
A fogyasztói igényekre reagálva a dm július közepétől széles termékkörre fogadja el az egészségpénztári kártyákat üzleteiben, így a vásárlók kényelmesen, széles termékkörre használhatják fel az összegyűjtött egészségpénztári forintjaikat.
A dm applikációja folyamatosan fejlődik, a vásárlók a kuponok mellett már a dm-mel kapcsolatos aktuális hírekkel, érdekességekkel is találkozhatnak. Az applikációt 380 ezren töltötték le, az indulás óta 1 870 000 kupont váltottak be a vásárlók.
A vásárlókkal való kapcsolattartásban kiemelt szerepe van a dm fogyasztói márkamagazinjának, amelyet az elmúlt gazdasági évtől már digitálisan is elérhetnek az olvasók: az active beauty Online Magazin naponta frissülő, naprakész, minőségi tartalmakat kínál a szépség, szórakozás, életmód, inspiráció és család témakörökben.
Új oldaláról mutatkozott be a dm idén augusztusban: családi fesztivált szervezett a vállalat Velencén, két napon át várták a családokat változatos programokkal, s megmutatták, milyen egy igazán kényelmes fesztivál, amely minden korosztályra gondol.

Szépségkompetencia és egészségtudatosság
A dm az aktuális trendeket figyelembe véve a vásárlói igényekre reagálva tavasszal átalakította üzleteinek kínálatát, és a szépségápolási termékek sora dinamikusan bővült. Exkluzív saját márkaként érkezett a dm-be a trend IT UP kollekció, és nyáron tovább bővült az alverde natúrkozmetikai termékek köre is.
Közel száz újdonságnak örülhetnek a természetes sminktermékek hívei.
A trend IT UP termékekkel a s.he stylezone és az alverde termékek utána dm a harmadik saját dekorkozmetikai márkáját vezette be a piacra. Így a három márka összesen közel 1500 termékkel van jelen a polcokon.
A trend IT UP minimalista megjelenéssel hívja fel magára a figyelmet, magas minőségű receptúrák és innovatív megoldások jellemzik a márkát, amely 300 inspiráló terméket kínál felfedezésre. A márka árnyalatai félévenként megújulnak.
A dm tavasszal és ősszel állítja középpontba a szépséget, ennek keretében többféle aktivitással szólítja meg a vásárlókat: tavasszal a drogéria sminkkamionjában szépülhettek meg a hölgyek az ország több pontján, ősszel öt bevásárlóközpontban várta a dm beauty lounge szépségszigettel az érdeklődőket.
2017 őszén először rendezte meg a drogéria a Szépségsztorik elnevezésű beauty workshopját, ahol a vállalat hazai bloggereknek kínált lehetőséget a tapasztalatcserére, s elindította őszi szépségkampányának weboldalát, a szepsegsztorik.dm.hu-t, amely bloggerek számára kínál felületet a szépségápolással kapcsolatos tartalmak megosztására.
4500 család karácsonyát teszi szebbé a dm
A dm működésének több területén tetten érhetőek a fenntarthatósági törekvések, a vállalat évről évre olyan ügyek mellett köteleződik el, amelyek pozitívan hatnak a gyerekek egészségnevelésére, segítenek a bajba jutott családokon, s amelyek civil kezdeményezéseket támogatnak.
2017-ben a dm egy új kezdeményezést is indított, karácsonykor 4500 családnak készülnek ajándékkal a dm dolgozói. Az ajándékdobozokba dm márkás higiéniai termékek kerülnek, s mellé a dm dolgozóinak kézzel készített ajándékai, személyes üzenetei.
A megajándékozottakat a dm osztályai, boltjai választják ki, s a szervezetek helyi irodáin keresztül juttatják el a rászoruló családoknak, így a program az ország minden szegletébe elér.

Munkáltató márkaépítésben is erősített a dm
A dm 2017-ben ismét átvehette a legvonzóbb munkaadó díjat kiskereskedelem kategóriában. A vállalat mellett harmadik alkalommal tették le voksukat a válaszadók.
A győztes címeket a világ legnagyobb független munkáltatói márka kutatása alapján ítélik oda. A lista alapjául szolgáló Employer Brand Research reprezentatív kutatásban a megkérdezettek kilenc szempont szerint, többek között a karrierlehetőségek, a továbbképzések, a foglalkoztatás hosszú távú biztonsága, illetve a munka és magánélet egyensúlya szerint is értékelték a cégeket.
A dm tudatosan építi munkáltatói márkáját, hisznek abban, hogy a vállalat azért is áll ellen ilyen hatékonyan a munkaerő-piac által támasztott kihívásoknak, mert kiemelt figyelmet szentel a munkáltatói márkának. Fontos, hogy a vállalat hiteles legyen leendő és jelenlegi munkavállalói előtt. Fókuszterület a munka-magánélet egyensúlyának megteremtése, a folyamatos képzési lehetőségek biztosítása.
Állandó megújulás és fejlesztés jellemzi a vállalatnál a kollégák számára elérhető képzéseket, amelyek nem csupán szakmai továbbképzések, hiszen a személyiség fejlesztése is középpontban áll a dm-nél.
Az „employer story-k” fontos részét képezik a munkáltatói márkának, a munkavállalók munkáltatói videókon keresztül is bepillantást nyerhetnek a dm életébe.
A dm igyekszik minél több fórumon közel kerülni leendő munkavállalóihoz, figyelve a különböző generációk elérésére. A dm aktívan részt vesz az utánpótlás képzésében is, szakmai gyakorlatos programjával a kereskedelmi pályát szeretné vonzóvá tenni a fiatalok számára 2017-ben.

dm01

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek