Üzletlánc
Tipográfia

Több mint 6,6 milliárd forinttal nőtt az előző évhez képest a Praktiker Kft. nettó árbevétele. Az immár magyar barkácslánc 2016-ban 39,2 milliárd forintot realizált, ez 20 százalékkal haladta meg az előző évi forgalmat. Ez a növekedés 7%-ponttal van a piaci trend fölött, ezzel a Praktiker megelőzte a közvetlen versenytársait is.  

Első üzleti évét zárta új tulajdonossal a háttérben a hazai barkácspiacon közel 31 százalékos piaci részesedéssel bíró Praktiker, amely 2016-ban került a Wallis Csoport többségi tulajdonába. Már az év folyamán látszott, hogy a kedvező piaci folyamatoknak köszönhetően a barkácslánc felül fogja múlni a terveit. A tavaly októberben nyílt 20. Váci úti áruházzal együtt végül 2015-höz képest több mint 6,6 milliárddal, összesen nettó 39,2 milliárd forintra sikerült növelnie árbevételét a Praktikernek.

„Áruházláncunk tavaly a Wallis Csoport többségi tulajdonába került: reorganizációs folyamatokba kezdtünk és az új struktúrában, új perspektívák nyíltak meg a stratégia, a finanszírozás, és a lehetséges bővülés terén. A legfontosabb eredményeink között tartjuk számon a Váci úti áruház megnyitását, az online üzletágunk továbbfejlesztését, és az áruházi dolgozók létszámának növelését” – mondta Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója a cég évértékelő sajtótájékoztatóján. Hozzátette: a dinamikus növekedés az országosan továbbra is tapasztalható ingatlanvásárlási és -felújítási kedvnek, valamint a kedvező feltételű lakáshiteleknek és személyi kölcsönöknek is köszönhető.  

A Praktiker szortimentjében a lakberendezéshez, a barkácsoláshoz és a felújításhoz kapcsolódóan összesen mintegy negyvenezer árucikk érhető el. Az eladási adatok azt mutatják, hogy az elmúlt évben jelentősen emelkedett a konyhablokkok, a lamináltpadlók, a beltéri ajtók forgalma. A lakások, házak korszerűsítésével kapcsolatos termékkörök közül a szigetelőanyagok eladása kiugróan növekedett. A csempe, szaniter és az ezekhez kapcsolódó kiegészítő termékek is igen keresettek. A festék termékkategóriában  a színes diszperziós festékek forgalmának növekedése az elmúlt évben is töretlen volt. A lámpáknál a gyártástechnológiai váltás és fejlődés miatt a LED erőteljes térnyerése figyelhető meg, ezzel párhuzamosan a kínálat is változott, egyre több integrált ledes lámpatestet értékesít a Praktiker. A Praktiker a szabadidős, kényelmi termékek, illetve kerti bútorok választékát is jelentősen kibővítette. Emellett egyedi módon a barkácsláncok között széles elektromos kerékpár választéka van, amely környezetbarát működése és helytakarékossága folytán ideális a városi közlekedésre.

A Praktiker jelenleg 20 áruházat működtet, és 365 beszállító partnerrel dolgozik együtt, akiknek kétharmada magyar vállalat. A kereskedelmi szektorban tapasztalt munkaerőhiány a Praktikert is érinti. A vállalat ennek ellenére 2015-höz képest növelni tudta létszámát, jelenleg mintegy 1400 főt alkalmaz.

Mivel évről évre emelkedik az új építési engedélyek száma és egyre több jövedelem marad a lakosságnál, a Praktiker pozitívan tekint a 2017-es üzleti évre is. A barkácslánc új üzletek megnyitását is tervbe vette, de prioritást élvez a szolgáltatási színvonal emelése, amelyeket folyamatos fejlesztésekkel érnek el.

A nagy tételben vásárló vállalkozások, közintézmények és magánszemélyek számára már korábban önálló értékesítési csapatot állított fel a Praktiker, amelyet idén tovább bővít. A sikerre való tekintettel a Praktiker Prémium Plusz Program (Key Account Manager rendszerrel) stratégiai üzleti egységgé nőtte ki magát, akárcsak az e-kereskedelmi üzletág, amelynek a forgalma az elmúlt évben a teljes árbevétel mintegy 5 százalékát tette ki. Emellett több fontos hosszútávú projekt is elindult a barkácsláncnál: többek között megújítják a teljes vállalatirányítási és készletgazdálkodási rendszert, valamint új kasszarendszert is telepítenek. 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek