Üzletlánc
Tipográfia

124 általános iskolás, egészséges alapanyagokból 5 perc alatt összesen 860 db szendvicset készített a Lidl Magyarország iskolai egészségkampányának keretében. A cél, hogy felhívják a szülők figyelmét a gyermekek egészséges táplálkozásának fontosságára.

A Magyar Rekord Egyesület közreműködésével zajló rekordállítással maguk a diákok mutatták meg, hogy gyorsan és egyszerűen is lehet egészséges, mégis finom reggelit készíteni.

A Lidl Magyarország rendhagyó figyelemfelhívó rekordkísérletét egy online kérdőíves módszerrel készült felmérés alapozta meg, melynek keretében 2993 szülő válaszolt az áruházlánc által feltett, általános iskolás korú gyermekük egészséges életmódjával összefüggő kérdésekre. A nem reprezentatív kutatás eredményei szerint a gyerekek nagy többsége (73%) sportol heti rendszerességgel iskolán kívül (44% focizik) is, ugyanakkor minden második fiatal a számítógép és a televízió előtt is napi rendszerességgel tölt el legalább 1 órát.

A táplálkozás vonatkozásában a válaszok alapján elmondható, hogy a magyar kisiskolások csaknem fele (47%) fogyaszt legalább hetente valamilyen egészségtelen ételt (chips, hamburger, pizza stb.), ebből 8% naponta vagy naponta többször is. Cukros üdítőket a diákok 47%-a iszik legalább heti rendszereséggel, ebből 16% naponta.

 A gyermekek egészséges életmódját tekintve a felelősség elsősorban a szülőé, de az iskola szerepe is fontos, hiszen tanítási időszakban a diákok napjuk legnagyobb részét az intézményekben töltik. Az iskolák minél hatékonyabb és eredményesebb bevonása érdekében ezért a Lidl a tavalyi évhez azonos módon 2016 őszén is pályázatot írt ki általános- és középiskolák számára, melyre olyan iskolai programokat várt az áruházlánc, amik a tanulók tudatos táplálkozását, egészséges életmódjának kialakulását szolgálják. Idén rekordszámú, a tavalyinak a duplája, összesen 149 pályamunka érkezett be az intézményektől.

 A szakmai zsűri (Kubányi Jolán, Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége, elnök; Tőzsér Judit, Lidl Magyarország, vállalati kommunikációs vezető, Sommer Ádám, Lidl Magyarország, marketing vezető) döntése alapján idén a Kispesti Kós Károly Általános Iskola nyerte az 1 millió forint értékű vásárlási utalványt. Az Örökös Ökoiskola címet viselő intézményben számos egészséges életmódot segítő program működik. A diákok saját veteményest művelnek, szülőkkel közösen „Kertünk kincsei” kiállítást szerveznek és elkészítették saját „mezítlábas ösvényüket” is.

 „A közel 3000 szülő megkérdezésével zajló kutatás is megerősített bennünket abban, hogy minden rendelkezésre álló eszközzel, jelen esetben egy figyelemfelhívó rekordállítással is segítenünk kell a gyermekek egészséges táplálkozását. Örülünk, hogy ebben segítségre voltak a tavalyi iskolai pályázat nyertes intézményének diákjai” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

 Az elkészült szendvicsek nemcsak jó célt szolgálnak, de jó helyre is kerülnek, hiszen a Fővárosi Szilágyi Erzsébet Gyermekotthon és az Esze Tamás Gyermekotthon lakói kapják meg.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek