Üzletlánc
Tipográfia

kávé3A Shell jól tudja, hogy a finom és megfelelően felszolgált kávé fontos szempont a vezetők számára, amikor rövidebb vagy hosszabb utazásaik során úgy döntenek, tartanak egy kis pihenőt. A kávé nemzetközi világnapja alkalmából a Shell a Caffé Pertével elhatározta, hogy 3 000 fő részvételével felmérést készít az aktuális hazai kávéfogyasztási szokásokról.


A kutatás adatai megerősítették, hogy a válaszadók 84%-a tartja magát a fekete ital rendszeres fogyasztójának. A kedvenc elkészítési mód az espresso, 79% pedig figyelembe veszi az elérhető kávékínálatot, amikor töltőállomást választ.


A válaszadók összesen 43%-a nyilatkozta, hogy naponta többször is kávézik, és csupán 1%-ra tehető azok aránya, akik soha nem hódolnak ennek a szenvedélynek. A felmérés szerint az egyes kávétípusok népszerűségét tekintve egyértelműen az eszpresszó győzedelmeskedik, hiszen 46% jelölte meg ezt a krémes, zamatos, klasszikusan tej és cukor nélkül fogyasztott típust kedvencének. Ez talán nem véletlen, az igazi kávészakértők ugyanis úgy tartják, amikor nagy nyomással, kb. húsz másodperc alatt főzik a kávét, akkor adja a leggazdagabb ízélményt. A népszerűségi versenyben második helyen végzett az olaszok nagy kedvence, a krémes cappuccino (22% választotta kedvencének), harmadik helyen pedig a latte, amelyet a válaszadók 16%-a részesít előnyben.


A jól felszolgált finom kávé a töltőállomás-üzemeltetők esetében is kiemelt jelentőséggel bír, hiszen a felmérésben résztvevők 76%-a válaszolta, hogy szokott benzinkúton kávézni, közülük 43% havonta többször is.


Sőt, az autósok 79%-a nyilatkozott úgy, hogy a töltőállomás-választás során figyelembe veszi, hogy az adott kúton milyen kávét kínálnak. A válaszokból világosan látszik, hogy az autósok számára a két legfontosabb feltétel a tökéletes kávéval kapcsolatban, hogy minőségi alapanyagokból és frissen őrölve készüljön. A harmadik legfontosabb tényező a kellemes környezet, amit a hozzáértő személyzet követ a fontossági listán.


Az eredményekből az is kiderült, hogy legtöbben, ha tehetjük, legszívesebben otthonunk kényelmében hódolunk a kávézás örömének, a megkérdezettek 56%-a ugyanis itt kávézik a leggyakrabban, és csak a válaszadók 28%-a teszi ezt legtöbbször a munkahelyén, 14%-a pedig kávézóban illetve étteremben.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek