Üzletlánc
Tipográfia

A Tesco szegedi áruházában indult útjára a Földművelésügyi Minisztérium és a FriutVeB - Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács magyar almát népszerűsítő kóstoltató kampánya.

A hazai termelők elkötelezett partnereként az áruházlánc továbbra is nyitott a magyar agrárgazdaság értékesítési kihívásainak megoldását célzó együttműködésre. Ezért a Tesco továbbra is arratörekszik, hogy a vásárlókat a kiváló minőségű, magyar alma fogyasztására ösztönözze. Az áruházlánc idén, az erős szezonnak köszönhetően, több mint 8 millió kg magyar alma értékesítésével számol.

A magyar almaszüret fajta specifikusan augusztus közepétől október végéig tart. A szezon a nyári almafajtákkal kezdődik, s a vásárlók körében legnépszerűbb Idared fajtával zárul. Ebben az időszakban a Tesco hazai áruházaiban folyamatosan bővül a frissen szedett magyar alma választéka, de a szakszerű betárolásnak köszönhetően egész évben elérhető a jó minőségű hazai gyümölcs. Az áruházlánc alma forgalmának 95 százalékát a magyar alma teszi ki, s kizárólag olyan fajták esetében vásárol külföldről, melyek termesztéséhez nem a legmegfelelőbb a hazai klíma.

Tavaly a Tescóban mintegy 8 millió kg hazai almát adott el, mely több száz kamionnyi gyümölcsöt jelent. Az áruházlánc, bízva az eddig kedvező időjárásban s rekord mennyiségű termésben, idén ezt meghaladó eladási volumenre számít.

Az alma a magyar gyümölcstermesztés egyik legfontosabb ágazata. Az elmúlt évek átlagához képest idén mintegy 40 százalékkal magasabb almatermés várható, ami rekordtermésnek számít. A magyar almatermelők helyzetét jelenleg az orosz embargó nehezíti.

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek