Üzletlánc
Tipográfia

Huszadik születésnapját ünnepelte a COOP Üzletlánc, amely több mint száz éves szövetkezeti múlt után 1995-ben alakult gazdasági társasággá. Ebből az alkalomból rendezett ünnepségen az akkori alapítók az összefogás erejét hangsúlyozták, mondván: a húsz évvel ezelőtti döntés helyességét mára az élet igazolta.

A COOP Üzletlánc megalakulásának 20 évfordulóján elmondhatjuk: a mai ünnep az összefogás sikerének az ünnepe – jelentette ki a jubileumot ünneplő szerdai, a Müpában megrendezett eseményen Csepeli Lajos. A CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke ünnepi beszédében hozzátette: a két évtizeddel ezelőtt meghozott döntést viták és egy rögös út követte, de mára az élet igazolta az akkori lépés helyességét. Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a COOP mára több mint 3 ezer üzletet működtet több mint 32 ezer dolgozó áldozatos munkájának segítségével, ezzel az üzletlánc az ország 1700 településén van jelen. A kereskedelem világa megkapó világ, amely kiváló teljesítményekre ösztönöz, ám ugyanakkor kemény kihívások elé is állítja a szereplőket. A COOP ugyanakkor állja a versenyt a tőkeerős, multinacionális versenytársakkal szemben is. Ez csak az összefogás révén lehetséges.

„Húsz évvel ezelőtt a COOP vállalta, hogy megtartja boltjait és dolgozóit, és mindkét ígéretét teljesítette. Bátran kijelenthetjük, hogy ma a COOP nélkül nincs magyar kereskedelem” – fogalmazott Csepeli Lajos. Az igazgatóság elnöke röviden szólt a COOP társadalmi felelősségvállalásáról is, a magyar termékeket középpontba állító Coop Rally-ról, valamint a rászorulókat támogató Coop Segély Alapítvány munkájáról.

Az eseményen részt vett a nemzetgazdasági miniszter is, aki gratulált az eddig elért sikerekhez a COOP-nak. Varga Mihály ünnepi beszédében kiemelte: egy olyan hazai üzletlánc húszéves évfordulóját ünnepeljük, amely felvette a versenyt a nagy nemzetközi láncokkal, válaszolt a folyamatosan jelentkező kihívásokra, és – kiemelten figyelve a munkahelyek megtartására, bővítésére – a magyar gazdaság meghatározó szereplőjévé vált.

Varga Mihály szerint figyelemreméltó, hogy a COOP a magyar termékek szerepét hangsúlyozza, és mintegy 80 százalékban hazai feldolgozású termékeket árusít. „Minden itt elköltött forint a magyar munkahelyeket, a magyar gazdaságot támogatja” – fogalmazott a miniszter.

Az elmúlt húsz év kihívásairól, és az arra adott válaszokról beszélt felszólalásában Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója. Mint elmondta: az olyan tényezők, mint a szövetkezet hatékony koordinációjának megteremtése, a kíméletlen versenykörnyezet, vagy a vásárlói elvárások változása mind feladatok elé állították az üzletláncot. Ezeknek a kihívásoknak csak folyamatos fejlődéssel, kemény munkával lehet megfelelni. Tóth Géza szerint a változó gazdasági környezet mellett a körülöttünk lévő világ is nagyban megváltozott húsz év alatt. A módosult női szerepek miatt a hölgyeket nagy számban foglalkoztató COOP családbarát munkahely igyekszik lenni, a klímaváltozás hatásaira pedig környezettudatos fejlesztésekkel válaszol a cég.

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek