A négy hónapon át nem emelkedő tartós áraknak, a jó ár-érték arányú dm márkás termékeknek, az online szolgáltatások fejlesztésének és a törzsvásárlóknak szóló kedvező ajánlatoknak is fontos szerepe van abban, hogy a dm az üzleti évet sikeresen, forgalmi növekedéssel tudta zárni.

A dm a kihívásokkal teli időszakban is az innovatív, előre mutató megoldásokban hisz, tudatosan halad kitűzött céljai felé több stratégiai területen is, mindeközben rugalmasan reagál az aktuális történésekre. A változó körülmények között sikeresen, 162 milliárd forintos forgalommal (bolti és online shop) zárta a dm a gazdasági évet, ezzel +21,79 százalékos növekedést ért el az előző gazdasági évhez képest. A növekedés lehetőséget adott arra, hogy dm folytassa a megkezdett fejlesztéseket, megvalósítsa és bővítse társadalmi felelősségvállalás kezdeményezéseit, munkatásainak pedig stabil és kiszámítható munkafeltételeket biztosítson. A gazdasági eredményben fontos szerepe volt a fejlődő online shopnak, amely 50 %-os forgalomnövekedéssel zárt.

A dm-konszern (Németország, Ausztria és tagvállalatai) 13 581 millió Euró forgalmat ért el (+10,7 %) összesen 3945 üzlettel, több mint 71 620 munkavállalóval. Ausztria és 12 társországa 13,4 %-os forgalmi emelkedést tudott realizálnsasi, mindezt 1846 üzletben 25 160 munkatárssal.

A hazai dm 263 üzletben 3153 munkatárssal szolgálja ki a vásárlókat. Idén három teljesen új üzlet nyílt, összesen 26 üzletet újítottak fel, vagy költöztettek át. Boltjaik külső és belső megújulása is folyamatos, ennek első, leglátványosabb lépése a bútorelrendezés megváltozása. 2022. januárjától újonnan nyíló vagy megújuló boltjaik esetében új polcelrendezést alkalmaznak: ennek leglényegesebb része az úgynevezett szépség háromszög, amelybe a dm számára fontos, kiemelt szerepet játszó termékek kerülnek. A boltok fenntartható üzemeltetése folyamatosan napirenden van, 178 üzletben van LED világítás, a bővítés folytatódik, az érdi raktárban 13 000 m2-en égnek már LED lámpák, ezzel évente 100 000 kWh és 35 t CO2-kibocsátás megtakarítása érhető el. A boltokba beszerelt víztisztító berendezésekkel évi 120 000 PET palackot spórol a vállalat.

Tudatos lépések az energiaoptimalizálásban

Tudatosan halad a dm céljai felé az energetika területén is. A tavaly telepített érdi napelemes rendszer a telephely áramfogyasztásának 20%-t termeli meg. Időközben leválasztották az érdi raktár használati melegvízrendszerét a földgázról, szigetelték a törökbálinti raktárat: ablakokat, kamionrámpát és gépészeti berendezéseket tettek energiahatékonyabbá. A 2022/23-as gazdasági évben mindkét központ és központi raktár, valamint 30 üzletet függetlenítenek a gáztól, a következő gazdasági évben pedig további 30 üzlet leválasztását tervezik. Jelenleg a legnagyobb takarékossági potenciál a hőmérsékletek maximalizálásában van, minden szervezeti egységre akciótervet dolgozott ki a vállalat.

Növekvő részesedés a vegyiáru-szektorban

A dm a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe alapján a 2021/22-es gazdasági évben növelni tudta a részesedését a teljes vegyiáru-szektoron belül mind a teljes piacon, mind a drogériák körében. A lánc piacvezető a dekorkozmetikumok értékbeli eladásában, a drogériák körében pedig első a pelenka, az intim termékek, az arcápolás, a lábápolás és a fogkefe kategóriákban, szinte kivétel nélkül mindegyik felsorolt termékkörben növelve értékbeli részesedését az előző gazdasági évhez képest.

Dinamikusan fejlődő online shop

A dm Online Shop stabil pontjává vált az értékesítésnek, jelentős növekedést ért el az elmúlt években mind forgalmát, mind az elérhető termékek számát és szolgáltatásait tekintve is. Jelenleg a házhozszállítás a legnépszerűbb átvételi mód (73 %), hiszen 2-3 nap alatt otthonukban vehetik át a vásárlók a megrendelt termékeket. Egyre népszerűbb a nyár óta 1,5 óra alatt átvehető Expressz átvételi lehetőség, ezzel a vásárlók 10-12 %-a él, ilyenkor a csomagot a kiválasztott üzletben kapja meg a vásárló. Az e-kereskedelem mára már nem csupán kiegészítő lába az értékesítésnek, hanem szerves része, amely szorosan összefonódik a bolti, logisztikai területekkel is. Megítélését tekintve a dm Online Shop az élvonalban van az online drogéria piacon, így cél, hogy a folyamatos optimalizálással még tovább növelhessék a vásárlói elégedettséget.

dmLIVE Shopping: hiteles tartalmakkal a vásárlókért

Tavasszal érkezett meg a dm új applikációja, amely újabb mérföldkövet jelent a digitális szolgáltatások sorában: az új dm APP minden vásárlói igényt kielégítő platform, ahol a széles körű szolgáltatások mellett minden active beauty törzsvásárlói információ is rendelkezésre áll. Ősztől az applikációban dmLIVE Shopping adásokkal is készültek, a drogéria szakértői élőben közvetítik a szépségápolással, táplálkozással és életmóddal kapcsolatos témákat. A dm nagy hangsúlyt fektet az active beauty és az online shop fiókok összekapcsolására is, hiszen a vásárlók így tudják a legjobban kihasználni a dm szolgáltatásait és kedvezményekre jogosító ajánlatait. A drogéria active beauty törzsvásárlói programja jelenleg 1,7 millió tagot számlál, 89 százalékuk regisztrált active beauty kártyát használ.

Minden igényt kielégítő szortiment, megbízható tartós árak

A Mindig megéri tartós ár stratégiának köszönhetően az árak a dm-ben négy hónapig nem emelkednek, ez biztonságot és kiszámíthatóságot ad a változó gazdasági körülmények között is. A kínálat kialakításánál továbbra is a vásárlói igények lehető legszélesebb lefedése a cél. A trendek, fogyasztói elvárások mellett a fenntarthatóság is nagyban alakítja a szortimentet. A márkatermékek közül minősítéssel rendelkező hazai natúrkozmetikumok széles választékát kínálta a dm már eddig is, de most újdonságok is érkeznek. Hisznek a magyar fejlesztésű termékekben és örömmel adnak lehetőséget az új startup magyar márkáknak is a bemutatkozásra. A PomPom, Dora Natura, Natics, Phi és Almost 1.618 és Geek & Gorgeous mellett új szereplő a Vintage Beauty, a Lavender és az Elyn’s Lab.

Fenntartható és innovatív saját márkák

A jó ár-érték arányú dm márkák háza táján is nagyon sok újdonsággal találkozhatnak a vásárlók. A Balea új Beauty Expert termékcsaládja ajtót nyit a tudatos bőrápolás felé. A hatóanyagot magas koncentrátumban tartalmazó termékek célzott megoldást kínálnak különböző bőrtípusokra és bőrproblémákra. Új dmBio kávék és csokoládék érkeztek a polcokra fair trade kereskedelemből, illetve a nagyrészt online elérhető dmBio Genussreise termékek távoli tájak ízeit varázsolják a konyhaasztalra. A fenntartható szortiment jegyében egyre több szilárd termék (tusfürdő, sampon,

testápoló arcápoló) érkezik a kínálatba, a Balea natural beauty termékcsalád pedig a természetes és biológiailag összetevőkre helyezi a hangsúlyt. Idén került a szortimentbe a no planet b márka, az „upcycling” tusfürdők, folyékony szappanok, samponok és balzsamok összetételében úgynevezett „megmentett” alapanyagokat találunk. A drogéria egyik legnagyobb dobásának a fenntarthatóság terén az utántöltő állomások bővítését nevezhetjük: Budapesten már 8, míg vidéken további 16 helyszínen vásárolhatnak csomagolásmentesen öko termékeket a fenntartható alternatíva iránt érdeklődők.

Az inspiráció ereje

A dm az üzletekben szakértőként és inspirációforrásként is segíti a vásárlókat. A 2022-es évet áthatották a művészet, a természet és az emberek általi impulzusok, amelyekből ihletet meríthetnek a vásárlók és új motivációt kaphatnak. Ezt üzenték az image filmek, a kreatív megjelenések országszerte, valamint ennek a jegyében találkozhattak a járókelők Verebélyi Diána képzőművész street art alkotásaival 2022 tavaszán Budapesten a Széna téren, valamint a dm érdi központi raktárépületén is. Sárközi Évi képzőművész pedig női arcot álmodott meg vászonképre, amelyet dm márkás dekorkozmetikai termékek segítségével alkotott meg. 2022-ben a dm a WMN felülettel együttműködve a Közös hang című podcast műsorával is erősítette tartalomkínálatát: a rendszeresen jelentkező adások inspirációt nyújtanak a hallgatók számára az élet számos területén.

Másképp élik meg a munkát

Az #egyuttjobbakleszunk mottó alatt a dm országokban átfogó Dolgozói Elégedettségi Felmérést végeztek, a 12 dm országban mintegy 20 000 dolgozót kérdeztek meg a munkafeladatok és a környezet, a csapat, a vezetés és a vállalattal kapcsolatos témakörökben. Az eredmények igazolják a dm "Éld meg másképp a munkát" mottójának ígéretét: a hazai dolgozók 97 százaléka ítéli meg úgy, hogy a dm nagyon jó munkaadó. Idehaza a munkatársak 80%-a vett részt aktívan a kérdőív kitöltésében.

A változó gazdasági körülményekre reagálva év eleji béremelésen kívül év közben extra 5%-os emelést hajtott végre a dm, 5000 forintról 10 000 forintra emelték a Multipay kártya céges saját vásárlás zsebének havi feltöltését, emellett egyszeri 50.000 Ft értékű vásárlási keretet is biztosítottak a munkavállalók számára. Munkatársaik testi és mentális egészségmegőrzésére is figyelnek, a Számíthatsz ránk programban a kollégák nehéz élethelyzetekben kaphatnak szakértői támogatást. A mindennapokat továbbra is a rugalmasság jegyében szervezi a dm. Szellemi munkakörökben hosszú távon is lehetőség van a távmunkára, mindig az adott munkakör, saját élethelyzete alapján tudja a munkatárs meghatározni, hogy hány napot tölt az irodában. Kollégáiknak folyamatos fejlődési lehetőséget biztosítanak, 24 féle képzésből válogathatnak a kollégák, a drogerista képzést külsős, független vizsgaközpontban idén hét kolléga végezte el sikeresen. Az online és személyes képzéseken túl a folyamatosan bővülő e-learning platformon tudnak a munkatársak saját érdeklődési körüknek megfelelően, saját ütemben haladva tanulni. A dm elnyerte a Családbarát Hely Tanúsító védjegyet, a cég ügyvezetőjét/HR vezetőjét, Csoknyainé Horváth Gertrudot beválasztották az idei év 20 legbefolyásosabb HR vezetője közé.

Együtt egymásért – 50 milliós támogatás a menekült családok megsegítésére

A dm társadalmi felelősségvállalás stratégiája mentén lehetőségeihez mérten évek óta támogatja a hazai rászoruló társadalmi csoportokat, családokat és gyerekeket. Állandó programjaiknak köszönhetően idén is 260 családnak biztosítottak pelenkatámogatást 20 millió forintértékben, óvodások napvédelmét támogatta a Nap gyermekei program, a Black Friday átszínezésével pedig az aznapi forgalom 5%-ával a fiatalok lelki egészségének támogatását segítették közel 20 millió forint értékű adománnyal. Az aktuális társadalmi kihívásokra reagálva a kezdetektől fogva segítik a hazánkba érkező ukrajnai menekült családok ellátását termékadományokkal, a nyártól őszig tartó időszakban pedig országos segélyszervezetek integrációs projektjeit karolja fel a drogéria. Az 50 millió forintos támogatási keretből a menekült és hazai rászoruló családok nyári kikapcsolódását, egészségmegőrzését, illetve egy menekültszállás felújítását finanszírozza a vállalat.