A Tesco „Ön választ, mi segítünk” pályázatának tizedik fordulójában a vásárlók több mint 2,1 millió zsetonnal szavaztak a környezetükben megvalósítandó helyi projektekre. A vállalat a szavazatok számának függvényében idén is 400, 200, illetve 100 ezer forinttal járul hozzá országosan összesen 176 pályázat megvalósításához, valamint további 400 ezer forinttal jutalmazta a két legkreatívabb kezdeményezést. A Tesco így összesen 42 millió forinttal segíti a helyi közösségek számára fontos programok megvalósítását.

 A Tesco „Ön választ, mi segítünk” pályázati programjában a vásárlók döntik el, hogy saját környékükön mely programok megvalósítását támogassa az áruházlánc. A január 17-től február 13-ig tartó szavazási szakaszban többek között távcsöves csillagászati bemutatóra, mozgáskorlátozottak részvételével zajló főzőversenyre, hátrányos helyzetű gyerekeknek szóló varrásoktatásra, valamint humanoid robotok iskolai programozási oktatására is voksolhattak a Tesco vásárlói. Az áruházakban található gyűjtőkbe több mint 2,1 millió zsetont dobtak be, a legtöbb szavazatot pedig a szegedi Tesco Extra hipermarketben adták le.

A zsetonok száma alapján a vállalat 42 millió forintos támogatást oszt szét 176 pályázó szervezet között, külön is díjazva a Kenderzsupp Egyesület, valamint a Symphonia Alapítvány kezdeményezését azok kreativitásáért és innovatív megközelítéséért.

„Köszönjük a szavazatokat a Baranya megyeieknek, és büszkék vagyunk rá, hogy a Tesco érdemesnek találta nevezésünket a különdíjra. Hálásak vagyunk, hogy az áruházlánc pályázati programján keresztül hozzájárul ahhoz, hogy közösségi pékműhelyt hozhassunk létre Kozármislenyben, ahol a résztvevők elsajátíthatják a kelt tészta és kenyér készítését, valamint élelmiszer-adományaikkal elősegíthetik, hogy a rászorulóknak is készüljön pékáru”– mondta Baka Sára, a Kenderzsupp Hagyományőrző Egyesület közösségszervezője.

„Rendkívül boldogok vagyunk, hogy a legtöbb szavazatot kaptuk a körzetünkben a Tesco vásárlóitól, amit ezúton is köszönünk nekik. Ez bizonyítja, hogy a Symphonia Alapítvány munkáját sokan megbecsülik Miskolcon, és ez a megbecsülés visz bennünket előre a – sokszor rögös – úton. Az pedig külön öröm számunkra, hogy a Tesco különdíjjal is támogatja a kirekesztésről és a befogadásról szóló, az érzékenyítést célzó interaktív, zenés színdarabunk megvalósítását, melyet fogyatékkal élő és hátrányos helyzetű gyermekek fognak előadni. Ezzel hozzásegítenek bennünket ahhoz, hogy filozófiánk, az El Sistema kiteljesedjen városunkban, a fogyatékkal élő gyerekeket is bevonva a programunkba. Arra biztatok minden hasonló szervezetet, hogy ragadja meg a pályázati lehetőséget, mert megéri”– mondta Együtt a befogadásért pályázatuk kapcsán Regős Ádám, a Symphonia Alapfokú Művészeti Iskola koordinációs vezetője.

Országszerte a legtöbb szavazatot a Győr-Moson-Sopron megyei Cukorbeteg Gyerekeket Támogató Egyesület „Program kamaszoknak a COVID-19 okozta pszichés ártalmak feldolgozásának támogatására” elnevezésű pályázata kapta, amelynek célja, hogy egy hétalkalmas kurzuson keresztül, támogató csoport létrehozásával adjon lehetőséget az érintett fiataloknak önmaguk megtalálására és a fejlődésre.

„A Tescónál szeretnénk minél többet visszaadni azoknak a közösségeknek, ahol vásárlóink és munkatársaink élnek, ezért is támogatjuk elkötelezetten a helyi jó ügyeket. Az „Ön választ, mi segítünk” pályázati programmal azokat a helyi szervezeteket segítjük, amelyek jellemzően korlátozott anyagi erőforrásokkal rendelkeznek a környéken élők számára fontos fejlesztő projektek megvalósításához. Az eddigi tíz fordulóban a vásárlók közel 23,5 millió szavazatot adtak le mintegy 1400 pályázatra, a közösségek pedig közel 365 millió forint támogatást nyertek kezdeményezéseik kivitelezésére. Büszkék vagyunk rá, hogy évről évre támogathatunk egyedi és igazán hasznos programokat, köztük egyre több olyat, amely társadalmi felelősségvállalási célkitűzéseinkkel is összhangban van”– mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs vezetője.

A tizedik fordulóban 59 körzetből érkeztek az oktatást, képesség-fejlesztést támogató, egészséges életmódra ösztönző, környezetvédő és -szépítő, valamint COVID egészségügyi kezdeményezések kategóriában pályázatok, melyek közül az Effekteam Egyesület független szakértői választották ki azokat, amelyek továbbjutottak a szavazási szakaszba. Körzetenként a legtöbb szavazatot összegyűjtőket 400 ezer, a második legtöbb zsetonnal rendelkezőket 200 ezer, a harmadik helyezetteket 100 ezer forintos támogatással díjazza a Tesco, míg a különdíjasokat pályázatonként további 400 ezer forinttal jutalmazza.