Az OTP Bank adatai alapján a koronavírus járvány miatti korlátozások feloldásával párhuzamosan tovább növekedett a kártyaelfogadói forgalom, a tranzakciók száma és az átlagos tranzakcióösszeg is.

Az OTP Bank szakértői az elektronikus fizetési megoldások további bővülésére és a fizetési struktúra átrendeződésére számítanak.

A járványügyi intézkedések enyhítését követően is népszerűek maradtak az elektronikus fizetési megoldások az OTP Bank adatai alapján. Bár a jogszabályváltozás értelmében 2021. január 1-től kezdődően minden online pénztárgéppel rendelkező vállalkozásnak biztosítania kellett az elektronikus fizetés lehetőségét vásárlói részére, sokan a korlátozások miatt szüneteltették még év elején működésüket, vagy a járványtól függetlenül is szezonálisan üzemeltetik vállalkozásukat, ezért csak később, év közben tették lehetővé az elektronikus fizetést.

„Már az elektronikus fizetés lehetőségét kötelezővé tevő jogszabályváltozás kihirdetésekor felkészültünk a kereskedők fokozott érdeklődésre. A korábbinál lényegesen nagyobb számú terminál-igénylés miatt ugyan előfordulhattak kisebb csúszások, de minden esetben igyekeztünk kielégíteni a hirtelen jelentkező keresletet. Továbbra is több megoldást kínálunk azon kereskedőknek és szolgáltatóknak, akik még keresik a megfelelő módszert az elektronikus fizetés biztosítására” – mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.

Az újranyitást követően megélénkült a kiskereskedelmi forgalom, az elektronikus fizetési megoldások iránt is megnőtt a kereslet. Az első negyedévben a forgalom tekintetében 12 százalékos, míg a tranzakciószámnál 3 százalékos bővülést volt tapasztalható az OTP Bank termináljain. A forgalom dinamikus növekedése a második negyedévben is folytatódott, meghaladta a 20 százalékot, ezzel párhuzamosan nőtt az átalagos tranzakcióösszeg is. A bank szakértői szerint várhatóan fokozatosan, enyhén csökken majd az internetes vásárlások részaránya, de a személyes fizetések száma és értéke emelkedni fog.

A 30 millió forint feletti éves árbevétellel rendelkező, vagy cafeteria kártyát is elfogadó vállalkozásoknak az OTP Csoport a POS-terminál igénylését, míg az alacsonyabb forgalmú cégek számára a SimpleBusiness mobilalkalmazás használatát javasolja. E két megoldás számos előnyt nyújt a kereskedőknek és szolgáltatóknak:

  • A fizetési tranzakciók néhány másodpercen belül megvalósulnak.
  • Gördülékeny elszámolás – POS-terminál esetében a sikeres fizetést követően legkésőbb 2 banki munkanapon belül indul az átutalás, míg a SimpleBusiness alkalmazással három napon belül megérkezik a vállalkozás számlájára a kifizetett összeg.
  • A vállalkozó ügyfeleinek és vásárlóinak széles köre élhet az OTP Csoport fizetési megoldásaival – POS-termináljaik segítségével Mastercard, Maestro, VISA, Vpay, American Express (Magyarországon kizárólagos joggal), JCB, Union Pay és csak OTP-emblémával ellátott bankkártyákat is elfogadhat, valamint különböző egészségpénztári és SZÉP kártyák elfogadására is lehetősége nyílik. A SimpleBusiness alkalmazás segítségével pedig a vásárlók fizethetnek az elfogadóhelyeken mobiltelefonjukon keresztül bankkártyával, vagy utalással is, amelyhez csak internetkapcsolatra van szükség.
  • Az OTP Csoport megoldásait többféle eszközzel is igénybe vehetik az elfogadóhely ügyfelei – a POS-terminálok mágnescsíkos, chip-es, érintésmentes, valamint okoseszközön történő fizetési lehetőséget biztosítanak (például mobiltelefonon, okosórán keresztül). Ha pedig letöltötte a SimpleBusiness alkalmazást, vásárlóinak elég egy internetkapcsolattal rendelkező okostelefon a fizetés végrehajtásához. 

 

A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A fenti termékek és szolgáltatások részletes feltételeiről az ismert csatornákon keresztül tájékozódhatnak. Az OTP Bank fenntartja annak jogát, hogy a közleményben szereplő termékek és szolgáltatások kondícióit módosítsa.

X