A METRO márkanév marad. Az új brand a CECONOMY, amely a szórakoztató elektronikában fogja képviseltetni magát.

Düsseldorfban tartott közgyűlése során a METRO Csoport részvényeseinek 99,95 százaléka jóváhagyta a szétválás tényét, melynek értelmében a vállalatcsoport mostantól két erős és sikeres önálló cégként folytatja tovább működését - áll a cég közleményében.

A döntés értelmében két független vállalat jön létre: egy vezető nagykereskedelmi és élelmiszer-szakértő továbbra is a METRO márka név alatt, illetve egy, a szórakoztató elektronika terén európai piacvezető cég CECONOMY néven. A szétválás mindkét vállalat számára lehetővé teszi, hogy fogyasztóik számára saját piaci területükön viszonylag gyorsan további értékeket teremtsenek.

„Két erős és jól körvonalazott cégről beszélünk. Mindkettő rendkívül dinamikus és megvan benne a szükséges adottság az önálló működéshez, valamint az egészséges növekedéshez. Az elmúlt években sokat dolgoztunk azért, hogy sikeres legyen az átalakulás” – mondta Olaf Koch, a METRO AG igazgatótanácsának elnöke.

A METRO Csoport 35 országban van jelen 220 000-nél is több alkalmazottal. Eddig a METRO/Makro Cash & Carry mellett a Media Markt és a Saturn – Európa első számú elektronikai cikkeket forgalmazó kiskereskedelmi áruházlánca – és a Real hipermarketek alkották a csoportot.