A fogyasztók vásárlást érintő döntéseit egyre jelentősebb mértékben befolyásolják az olyan aspektusok, mint az egészség.

A vásárlók előnyben részesítik azokat a termékeket, amelyek egészségesek, megfelelnek a morális szempontoknak, illetve tartósak. Ezenkívül a fogyasztók a kereskedelmet, a gyártókat és a márkákat egyre inkább az alapján ítélik meg, hogy hogyan reagálnak ezekre a kihívásokra és hogy hogyan vonhatóak be aktívan ebbe a folyamatba. 

Az egészség és a tartósság egyre jelentősebb szerepe a biotermékek, a vegetáriánus táplálkozás, valamint a „mentes” termékek trendjét erősíti. Mindez növeli a nyomást a kereskedelmen és az iparon, hogy ezen a téren egyre nagyobb erőfeszítéseket tegyen, azonban ez nagyobb megbecsülést és értékállóbb termékeket teremthet. 

Azok a gyártók, amelyek megfelelnek ezeknek a követelményeknek, emellett áttekinthetővé teszik termékeik összetevőit és beszerzési forrásait, előnyre tehetnek szert ebben a versenyben. 

A hagyományosan erős és ismert márkáknak a kereskedelemmel karöltve az egészségre és a tartósságra összpontosító stratégiákat kell kifejlesztenie, amelyeknek a szolgáltatások és a vásárlói ígéretek tekintetében is tetten érhetőnek kell lennie. 

Az egészséges biotermékek utáni „étvágy” ma világszerte nagyobb, mint valaha, ennek következtében a bio­árucikkek forgalma világszerte 2015 és 2016 között 84 milliárdról 93 milliárd USA dollárra (+11%) emelkedett.

Bio

 

(TERMÉKMIX magazin – 2018 november)