A fogyasztók vásárlást érintő döntéseit egyre jelentősebb mértékben befolyásolják az olyan aspektusok, mint az egészség.
A vásárlók előnyben részesítik azokat a termékeket, amelyek egészségesek, megfelelnek a morális szempontoknak, illetve tartósak. Ezenkívül a fogyasztók a kereskedelmet, a gyártókat és a márkákat egyre inkább az alapján ítélik meg, hogy hogyan reagálnak ezekre a kihívásokra és hogy hogyan vonhatóak be aktívan ebbe a folyamatba.
Az egészség és a tartósság egyre jelentősebb szerepe a biotermékek, a vegetáriánus táplálkozás, valamint a „mentes” termékek trendjét erősíti. Mindez növeli a nyomást a kereskedelmen és az iparon, hogy ezen a téren egyre nagyobb erőfeszítéseket tegyen, azonban ez nagyobb megbecsülést és értékállóbb termékeket teremthet.
Azok a gyártók, amelyek megfelelnek ezeknek a követelményeknek, emellett áttekinthetővé teszik termékeik összetevőit és beszerzési forrásait, előnyre tehetnek szert ebben a versenyben.
A hagyományosan erős és ismert márkáknak a kereskedelemmel karöltve az egészségre és a tartósságra összpontosító stratégiákat kell kifejlesztenie, amelyeknek a szolgáltatások és a vásárlói ígéretek tekintetében is tetten érhetőnek kell lennie.
Az egészséges biotermékek utáni „étvágy” ma világszerte nagyobb, mint valaha, ennek következtében a bioárucikkek forgalma világszerte 2015 és 2016 között 84 milliárdról 93 milliárd USA dollárra (+11%) emelkedett.
(TERMÉKMIX magazin – 2018 november)