Februárban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 9,8 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán.

    A gyorstájékoztató szerint az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 3,4 százalékkal nőtt. Az élelmiszer-kiskereskedelem 76 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 3,2 százalékkal, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 3,9 százalékkal emelkedett.
    A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 14,6 százalékkal nagyobb volt februárban, mint egy évvel korábban. Az eladások volumene a használtcikk-üzletekben 50, a textil-, ruházati és cipőüzletekben 40, a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletekben 16, a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk-üzletekben 15, az iparcikk jellegű vegyes üzletekben 12, a bútor-, műszakicikk-üzletekben 9,1 százalékkal nőtt.
    Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 9,1 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 9,2 százalékkal bővült, folytatva az évek óta tartó tendenciát - jelezte a KSH.
    Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 19,0 százalékkal nagyobb volt az egy évvel korábbinál.
    A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 7,6 százalékkal nőttek.
    Az országos kiskereskedelem forgalma folyó áron 1149 milliárd forintot ért el februárban. A forgalom 45 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 37 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 18 százaléka az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.
    Január-februárban a forgalom volumene a naptárhatástól megtisztított adatok szerint 7,0 százalékkal nagyobb volt az előző év azonos időszakinál. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 1,7, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 10,4, az üzemanyag-kiskereskedelemben 14,8 százalékkal nőtt az értékesítés volumene.

 

 

MTI