A diszkont láncokban kapható és a fogyasztók körében egyre népszerűbb dobozos jegeskávék komoly vetélytársakat kapnak az idei nyártól.

A legnagyobb kávégyártók közül ugyanis a Lavazza, a Costa és az illy is új, dobozos jegeskávé termékpalettát vezet be. Az új termékek egyelőre csak Nagy-Britanniában és az illy esetében az Egyesült Államokban kaphatók, de a következő hónapokban több európai és ázsiai piacon is megjelennek.

Lavazza-Pepsi kávészövetség

A napokban jelentette be a Lavazza, hogy stratégiai partnerségre lépett a PepsiCo-val, amelynek nyomán a kávécég idén nyáron az Egyesült Királyságban dobja piacra első, készen fogyasztható dobozos jegeskávétermékét, a Lavazza Iced Cappuccino-t. A szigetországi bevezetést követően több európai piacon további termékbevezetések várhatók.

A lépés célja, hogy megerősítse a Lavazza elismertségét, mint vezető kávéspecialista és a cég nem utolsósorban a prémium kategóriás jegeskávék iránti növekvő keresletet is szeretné kiaknázni. A Lavazza Iced Cappuccino kávé és tej keveréke lesz és 100 százalékosan újrahasznosítható fémdobozokban kerül majd a boltok polcaira.

A dobozos kávé piacra dobása csak az első lépés a két vállalat közötti szorosabb együttműködésben. A cégek eltökélt célja, hogy új innovatív termékeket alakítsanak ki ebben a gyorsan bővülő szegmensben és 2020 folyamán új piacokra is betörnének az új készítményekkel.

Coca-Cola-Lavazza: Magyarországon vége

A Coca-Cola HBC és a Lavazza csütörtökön jelentette be, hogy lezárják magyarországi együttműködésüket. A két vállalat közötti partnerség hivatalosan 2019. október 31-én ér véget. Mindkét cég elkötelezett amellett, hogy a hátralévő időszakban ugyanazt a magas színvonalú szolgáltatást nyújtsa a vevőpartnereknek, és maradéktalanul betartsa szerződéses kötelezettségeit. Prodromos Nikolaidis, a Coca-Cola kávé üzletág csoportszintű vezetője szerint a kávé a jövőben is fontos szerepet fog betölteni a cég vállalati stratégiájában, de ez volt a megfelelő pillanat ahhoz, hogy a két vállalat útjai különváljanak és mindkét cég új partnerségek után nézzen.

 

A Costa Coffee nem akar lemaradni

Szintén Nagy-Britanniában dobja piacra ebben a hónapban dobozos kávétermékeit a Costa Coffee. Ez az első nagy termékbevezetés azt követően, hogy a világ egyik legnagyobb üdítőital-gyártója, a Coca-Cola idén felvásárolta a Costát.

A dobozos készítmények a három népszerű Costa-ízzel, a Classic Latte-val, a Caramel Latte-val és a Black Americano-val lesznek elérhetőek és ahogy az összes Costa kávékészítmény, ezek is speciális kávébabból készülnek. A három dobozos kávé mindegyikében dupla adag espresso lesz majd. A Costa dobozos kávéi 30 százalékkal kevesebb cukrot tartalmaznak, mint a piacon eddig elérhető hasonló termékek.

A lépés a Coca-Cola azon stratégiai tervébe illeszkedik, hogy teljes körű italgyártó céggé váljon. A cél, hogy minél több olyan terméket gyártson, amelyre egyre nagyobb vásárlói igény mutatkozik, több kategóriában, többféle csomagolási megoldással és jelentős kalóriacsökkentéssel. A kávé dinamikusan bővülő kategória, de mostanáig a Coca-Cola nem rendelkezett erős globális platformmal ezen a piacon.

A két cég kevesebb mint hat hónap alatt fejlesztette és dobta piacra az új dobozos termékpalettát és a brit bevezetést követően a lengyel és a kínai piacon is megjelennek a Costa kávék, az amerikai bevezetést ugyanakkor egyelőre nem tervezik. A kávék piacra kerülését természetesen látványos reklámkampányok kísérik, kültéri és digitális platformokon egyaránt, de PR-kampány, valamint kóstoltatások is lesznek.

És az illy sem

A riválisokkal ellentétben az olasz illy az Egyesült Államokban az észak-keleti piacokon vezeti be a dobozos kávétermékeit a Hudson News Distributors-szal közösen. A 100 százalékban Arabica kávéból készülő jegeskávé nem tartalmaz tartósítószert, színezék- és ízesítőanyagokat és teljesen GMO-mentes répacukrot használnak az édesítéshez. A triesti központú cég három ízzel cappuccinóval, lattéval és mochaccinóval lép piacra és a cég tájékoztatása szerint hormonmentes tejet használ termékeihez, valamint minden más, a piacon lévő hasonló terméknél alacsonyabb kalóriatartalmat kínál a fogyasztóknak.

Az amerikai Hudson News Distributors közel 15 ezer kereskedelmi egységgel áll kapcsolatban az Egyesült Államokban, köztük regionális és országos láncokkal, repülőtéri egységekkel és mintegy 2400 független bolttal.

Az illy új dobozos kávéinak európai megjelenéséről egyelőre nincs hír.