Látványfőzéssel egybekötött sajtótájékoztatóval indult útnak a Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) valamint a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács által szervezett nyúlhús fogyasztást ösztönző kampány.

Az immár harmadik éve megrendezett promóció célja, hogy növekedjen a jelenleg mindössze 1-2%-os belföldi nyúlhús fogyasztás, valamint, hogy ez, a fehérjében gazdag húsféle legyen része a mindennapi étkezésnek is.

 Először 2017-ben népszerűsítette közös kampánnyal a nyúlhús fogyasztását a szaktárca, a Nyúl Terméktanács és az Agrármarketing Centrum. Ma már minden nagyobb áruházláncban megtalálható ez a tápanyagokban és fehérjében gazdag húsféle, amely a korábbi kampányok pozitív hatásainak köszönhetően egyre népszerűbb a hazai fogyasztók körében. A szakemberek szerint még mindig nem eléggé, pedig exportnagyhatalomnak is számítunk: a kiváló minőségű magyar nyúlhús mintegy 90%-a többek között Németország, Svájc, Olaszország, Spanyolország, Románia, Hollandia hűtőpultjaiba és éttermeibe kerül.

 A nyúlágazat évekig tartó válsága után az Agrárminisztérium számos intézkedéssel stabilizálta a szektort, amelynek ma már kézzelfogható eredményei vannak - mondta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára. Hozzátette: „Magyarország kiváló minőségű nyúlhúst állít elő, amely Európa-szerte igen keresett alapanyag. Ennek a húsfélének a magyar gasztronómiában is helye van, ezért az Agrárminisztérium célja, hogy minél többen ismerjék és fogyasszák ezt a rendkívüli élettani hatású élelmiszert.”

 Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese kiemelte: „a nyúlhús alacsony koleszterintaralmú élelmiszer, fehérjetartalma kiemelkedően magas, így könnyen beilleszthető diétás étrendbe, fogyasztása egyaránt ajánlott kisgyermekek és idősek számára is”. Giczi Gergely hozzáfűzte: a promóció részeként összesen négy alkalommal tartanak kóstoltatásokat két budapesti áruházban. A szakember kitért arra, hogy az Agrármarketing Centrum által szervezett fogyasztásnövelő kampányok jelentős mértékben segítik az egyes termékpályák – így a nyúlhús – ismertségét, kedveltségét, egészségre gyakorolt hatásainak népszerűsítését is.

 „A kampányok által egyre több nyúlhúsra mutatkozik kereslet az országban” - erősítette meg Juráskó Róbert, a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke, továbbá hangsúlyozta: az elmúlt évek válsága után az Agrárminisztérium hathatós segítségével sikerült megállítani az anyaállomány csökkenését és kismértékben növelni a vágónyúl előállítás mennyiségét.

A szakmai szervezet célja az anyanyúl állomány azonnali, 10-15.000 egyeddel történő növelése, hogy az ágazat 2022-re mintegy 7 millió vágónyulat állítson elő, és a belföldi fogyasztás a jelenlegi 1-2 %-os szintről 5-10%-ra növekedjen. Ennek elérését nagyban segítené a nyúlhús ÁFA tartalmának csökkentése, a kedvezményes 5%-os szintre.

 

 

Az idei évben csatlakozott az országos kampány népszerűsítéséhez a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft., amely számos áruházban és szupermarketben folyamatosan kínál nyúlhús termékeket.

 

„Elmondhatjuk, az évek során a nyúlhús iránti kereslet lassú, de biztos emelkedést mutatott. 2014-ben a bruttó éves forgalom több mint 46,5 millió forint volt, 2017-ben pedig közel 69 millió forint, ami 48%-os

növekedést jelent” – fejtette ki Horváth Ferenc, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. élelmiszeripari cégvezetője.

 

A sajtótájékoztató végén Bede Róbert mesterszakács készített kóstolófalatokat a nyúlhúsból. Az ismert sztárséf szerint ez a zsírszegény húsféle a magyar konyhákban méltatlanul mellőzött, miközben rendkívül változatosan elkészíthető.