Főleg a prémium termékek esetében tapasztalható növekedés. Az Unicum exportja nőtt, a pálinkáé csökkent.

A Zwack Unicum Nyrt. 2,538 milliárd forint adózott eredményt ért el a 2016-2017-es üzleti év első három negyedévében, 26,8 százalékkal többet az egy évvel korábbinál - derül ki a társaság Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön közölt gyorsjelentéséből.

A menedzsment üzleti év egészére vonatkozó profit előrejelzése szerint - figyelembe véve, hogy a cég az üzleti év utolsó negyedévében rendszerint veszteséges - az adózott eredmény el fogja érni a 2 milliárd forintot.

A belföldi értékesítés nettó árbevétele 18,3 százalékkal, 11,323 milliárd forintra nőtt. A harmadik negyedévben 19 (az előző kettőben 23,9, illetve 12,3) százalékkal nőtt az árbevétel, amiben nagy szerepet játszott, hogy 2017-től a szeszesitalok eddiginél szélesebb körét érinti a környezetvédelmi termékdíj így jelentős elővásárlás volt Kalinka vodkából.

A jelentésben kiemelik, hogy az április-novemberi piackutatási adatok szerint az adózott égetett szeszesitalok piaca mennyiségben 1,4 százalékkal nőtt. A prémium és minőségi termékek szegmensében 8,2, illetve 11,5 százalékos növekedés volt, a kommersz termékek volumene ugyanakkor 8,6 százalékkal visszaesett.

Az export árbevétel 1,133 milliárd forint volt, lényegében azonos az egy évvel azelőttivel (0,3 százalékkal csökkent). Az Unicum export árbevétele 5,5 százalékkal nőtt, ugyanakkor a pálinkaexport jelentősen, 45 százalékkal visszaesett, elsősorban az Egyesült Államokban és Németországban.

Beruházásra 425 millió forintot költött a társaság az üzleti év első három negyedévében, ennek közel fele pótló jellegű, mintegy 100 millió forint pedig infrastruktúra javító beruházás volt.