A következő évek legnagyobb kihívása a kávézóknak és a kávéforgalmazóknak várhatóan az lesz, hogy hogyan tudnak megfelelni majd az elkövetkező generációk igényeinek.


Európában azokon az országokban, ahol a munkanélküliség alacsony és a jövedelem aránylag magas, egyre inkább előretörnek a kávékülönlegességek,
a single origin fajták, amelyekkel a vevők egyre többet kísérleteznek, hogy megtalálják a saját ízlésüknek megfelelő változatokat, mint például Németországban.


Olaszországban azonban a helyzet teljesen eltérő. Itt a klasszikus olasz keverékek továbbra is tartják a helyzetüket, és a világosra pörkölt, lágyabb ízű kávékülönlegességektől eltérően az olaszoknak továbbra is megvan a saját elképzelésük arról, hogy a kávénak erősen pörkölt, pirult ízűnek kell lennie.
Meglepően egyébként Európában és a világon Finnországban isszák a legtöbb kávét, ahol 2015-ös adatok szerint 12,2 kilogramm fogyott fejenként, míg ezzel szemben például Olaszországban 5,6 kilogramm, Magyarországon pedig mindössze 2,4 kilogramm.


Az Egyesült Államok nemzeti kávészövetségének blogja, a The First Pull szerint 2017-ben ugyancsak fontos tényező lesz az előre elkészített palackozott kávéitalok előretörése, ahogyan a nitrogénnel dúsított, a Guinness állagához hasonlító hideg kávéitalok is egyre népszerűbbek lesznek. Ugyancsak várható a hidegen készített, és hidegen is fogyasztott cold brew italfajták térnyerése és a specialty szektor növekedése is.

AZ ÉLMÉNY A LÉNYEG?
Ha a 2017-es nemzetközi kávétrendeket átvizsgáljuk, akkor azok elsősorban arról szólnak, hogy az úgynevezett Y vagy más néven az ezredfordulós generációnak milyenek a kávézási szokásaik. Az 1980 és 1999 között született fogyasztókat elsősorban az különbözteti meg a korábbiaktól, hogy ők az információs technológiába már beleszülettek, az internetet szinte az anyatejjel együtt szívták magukba. Ahogyan pedig a technológiai világ is egyre inkább a közösségi hálók és a mobilitás felé mozdult, úgy a kávézási szokásaikat is meghatározzák ezek az elemek.

Az otthoni kávézás helyett sokkal szívesebben választják a nyilvános kávézókat, de ugyancsak jellemző, hogy innen magukkal viszik az italukat, és ha tetszik számukra a termék, akkor azt megosztják az ismerőseikkel is a közösségi alkalmazásokon keresztül.

Az amerikai trendelemzés ennek megfelelően négy pontba szedte, hogyan is lehet megfelelni az Y-generáció igényeinek:

  • Olyan csomagolásba és designba érdemes fektetni, amely megragadja a figyelmet, és arra készteti a fogyasztókat, hogy azt megosszák a közösségi médiában.
  • Be kell mutatni, hogy a cég elkötelezett a fenntarthatóság mellett.
  • A termékfejlesztés koncentráljon az új csomagolási és kiszállítási rendszerekre.
  • Láthatóvá kell tenni a vezetőcsapatot, így a vásárlók egyenesen az alapítócsapat tagjaival tarthatják a kapcsolatot. Ha egyenesen a forrástól érkezik az üzenet, az erőteljesebb, mint a reklámfelirat.