Hírek
Tipográfia

Mindhárom érintett ország versenyhatóságai jóváhagyták, így a KMV és Balogh Levente lett a PepsiCo üdítők és élelmiszertermékek kizárólagos forgalmazója, illetve a franchise jogok birtokosa Magyarországon, továbbá a KMV átvette az amerikai cég cseh és szlovák érdekeltségeit is. A tranzakcióval a KMV Csoport a régió vezető ásványvíz- és üdítőital-gyártója lett.

Idén januárban jelentették be, hogy a KMV és Balogh Levente felvásárolják a PepsiCo magyarországi érdekeltségeit, illetve a KMV megveszi az amerikai cég termékeinek forgalmazási és franchise jogait Csehországban és Szlovákiában. Mostanra a tranzakció mindhárom országban megkapta a helyi versenyhivatali engedélyeket.

Az akvizíciót követően a KMV Csoportnak 11 gyára és 2500 alkalmazottja lesz, a cégcsoport éves forgalma pedig 545 millió dollárra emelkedik. A termékportfolió Magyarországon többek között a Pepsi, Schweppes, Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, Lipton, Toma dzsúsz és üditő, Toma Forrásvíz, illetve Kristályvíz márkákkal bővül. Emellett a Lays és Cheetos chipsek forgalmazása is az új tulajdonos kezében lesz.

„A vállalatok integrálása pár hónapon belül lezajlik, melynek során kiváló szakmai csapatok és remek márkaportfoliók egyesülnek. Büszkék vagyunk arra, hogy eljutottunk idáig. A mi víziónk, hogy az európai vásárlóknak helyi és nemzetközi márkák legteljesebb választékát kínáljuk, és közben a fenntarthatóságra és az egészséges fogyasztásra is nagy hangsúlyt fektessünk” – jelentette ki Alessandro Pasquale, a KMV Csoport vezérigazgatója.

 „A versenyhivatal megadta az engedélyt, így befejeződhet a tranzakció. Biztosíthatok mindenkit, hogy üzleti partnereimmel továbbra is elkötelezettek vagyunk a magyar piac, a magyar fogyasztók felé – immáron egy jóval nagyobb vállalatcsoport irányítóiként” – mondta Balogh Levente, a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke.

Az olasz Pasquale család tulajdonában álló csehországi KMV és a Szentkirályi ásványvizet piacvezetővé emelő Balogh Levente három évvel ezelőtt hoztak létre közös vállalatot annak érdekében, hogy a két “ásványvíz-dinasztia” erős regionális családi vállalatcsoportot hozzon létre. Az együttműködés keretében a  magyarországi közös vállalat – melynek elnöke Balogh Levente - felvásárolta korábban a Kékkúti Ásványvizet a Nestlétől. Miután összevonták a két céget, megkezdődtek a beruházások mind Kékkúton, mind Szentkirályon. Idén szeptemberben adták át például Szentkirályon a cég új gyártósorát, amellyel megduplázzák az ásványvízpalackozó kapacitást.

A PepsiCo-tranzakció lebonyolítását a Raiffeisenbank és a Deloitte segítette pénzügyi tanácsadóként, míg a szükséges pénzügyi forrásokat a ČSOB, a Česká spořitelna bank és az EBRD biztosították, a jogi tanácsadó pedig a Lakatos, Köves and Partners volt.

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek