A Zewa márkának hagyománya van. Nemcsak egy terméket kínál, hanem az élethez való hozzáállást, biztonságot és minőséget. Milyen fogyasztói elvárásoknak kell megfelelnie egy, a környezetet is védő újdonságnak? Hogyan szól bele a pandémia a fejlesztések irányába? – Interjú Forgách Rékával, az Essity Hungary Zewa brand managerével.

Az a cég, akinek sikerül termékének márkanevét szinonima­ként a köznyelvbe helyezni, nyilvánvalóan valamit jól csinált. A márkanév ­használata nemcsak azért egyszerűbb, mert azonnal azonosítható a termékkörrel, vagy magával a termékkel, de gyakran könnyebb, kevésbé körülményes kiejteni is. Ha a Zewa szóra gondolunk, tudjuk, hogy milyen termékekről van szó, pl. papír zsebkendő, papír törlőkendő, toalettpapír stb.
Sok olyan termék van, amelyet ma elsősorban márkanevük alapján ismerünk, amelyek úttörők voltak a maguk idejében. Egy márkanév azonban meg tud honosodni: évek során beágyazódik a háztartások életébe akkor, ha újra és újra képes megújulni, fejlesztésekkel előállni. Az Essity hosszú ideje dolgozik azon, hogy innovatív megoldásokkal segítse a háztartások működését.

» Az elmúlt néhány évben a higiéniai piacon számos új termék látott napvilágot. Milyen termékkínálatra koncentrál idén az Essity?
A 2021-es évben a fogyasztói igényekre válaszolva és a trendeket követve a fenntarthatóságra helyezi a legfőbb hangsúlyt az Essity. Úgy szeretnénk csökkenteni termékeink ökológiai lábnyomát, hogy közben a termékek korábbi kiváló minőségét is fenntartjuk.

» Miért a toalettpapír és a papír zsebkendő szegmensekre esett a választás?
A toalettpapír és a papír zsebkendő szegmensek mindenki által nap mint nap használt termékeket foglalnak ­magukban, így volumenben jelentősebb változást jelentenek a környezet­terhelés szempontjából is.

» Milyen trendeket, innovációs irányokat tartottak kulcsfontosságúnak, amikor az új termékek piaci bevezetését tervezték?
Nagyon fontos volt számunkra, hogy olyan terméket hozzunk létre, mely egy személyben több különböző fogyasztói igényre is megoldást nyújt. A felhasználóknak nagyon fontos, hogy ne terheljék szervezetüket mindenféle színezékekkel, parfümökkel, adalékanyagokkal. Nagy az igény az úgynevezett bio- és mentes termékek iránt. Másfelől szintén egyre nagyobb igény és vásárlóerő mutatkozik meg a környezet­barát árucikkek irányában. E kettőre válaszul született meg a Natural Soft termékcsalád.

» Miért érdemes a Zewa Natural Soft termékcsaládot választani?
A Zewa Natural Soft termékcsalád kiemelkedően puha és erős, nemcsak a bőrrel, a környezettel is kíméletes. Hozzáadott színezék-, illatanyag- és allergénmentes. A Zewa első alkalommal alkotott fehérítésmentes, krémszínű papírt, mely közelebb áll a rostok természetes színéhez, miközben megőrizte a Zewa kiemelkedő puhaságát és minőségét. A felhasznált rostok biológiailag lebomlóak. A Zewa Natural Soft elérhető 8 és 16 tekercses száraz toalettpapír, kiscsomagos és dobozos papír zsebkendő változatban is.

» Ha megtapintunk egy Zewa Natural Soft papír zsebkendőt, azonnal észrevehetjük, hogy a fejlesztések nemcsak egy pontra koncentráltak. Milyen további hozzáadott értékkel bírnak a Zewa Natural Soft termékek?
A Zewa Natural Soft termékek a legmagasabb minőségben, azaz 4 rétegű kivitelben készülnek, mind a toalett­papír, mind a papír zsebkendő termékekre nézve. Ha valaki egyszer kipróbálja, akkor rögtön érezni fogja, hogy mennyivel ­puhább bármely más hasonló terméknél. Elsősorban azoknak alkottuk, akiknek fontos, hogy bőrbarát termékeket használjanak a szó mindkét értelmében: nagyon puha, így nem okoz bőrirritációt, illetve mivel adalékanyagoktól mentes, így nem érintkezik a bőrünk vegyszerekkel sem.
Ideális érzékeny bőrűek számára, miközben a környezetünket is óvjuk. A Zewa Natural Soft termékek kellemesen krémszínűek, mert fehérítetlen rostokból készítjük őket. Így nem terheljük feleslegesen a környezetünket.

» A fejlesztések során a különböző egészségmegőrző fogyasztói igények mellett mennyire volt elsődleges a fenntarthatóság, környezetvédelem előtérbe helyezése?
A Zewa nagy hangsúlyt fektet a környezetvédelemre. Termékeink 100%-ban biológiailag lebomló, természetes eredetű rostokat tartalmaznak. Emellett a csomagolásuk 100%-ban újrahasznosítható, így nyugodt szívvel bedobhatók a szelektív hulladékgyűjtőkbe. Ráadásul legalább 30%-ban újrahasznosított műanyagot használunk a csomagolás előállításához.
A Zewa termékei FSC®-tanúsítvánnyal rendelkeznek: ez azt jelenti, hogy a termékben felhasznált farostok ­fenntartható gazdálkodásból származnak, ez pedig megőrzi az erdőinket és a természetes élővilágot a jövendő generációk számára.

» Mekkora súllyal nehezedik a vállalatra a fenntarthatóság kérdése?
Az Essityt fennállása óta jellemzi a globális kihívások fel­ismerése és az azoknak való megfelelés, valamint hosszú ­távú fenntarthatósági és beszerzési stratégia kialakítása.
Az Essity svéd gyökerekkel rendelkező vállalat és ezen oknál fogva is a fenntarthatóság kiemelt szereppel bír. Vállalatunk több mint 25 éve a Life cycle Management (életciklus menedzsment) alapján dolgozik, melynek során az alapanyag beszerzéstől a termékfejlesztésen, gyártáson, szállításon át egészen a végfelhasználásig követjük nyomon a környezeti terhelésünket. Szóval számunkra ez nem új kihívás, szerves része a folyamatainknak.
A mindennapokhoz hozzátartozik a higiéniai termékek használata, azonban nem mindegy, hogy azok milyen nyomot hagynak maguk után. A biológiailag lebomló és műanyagmentes termékek iránti igény mára nem kuriózum, ezért is jó, hogy van választási lehetőség.

» A higiéniai termékek piacán mennyiben befolyásoló erő a termékek ára?
Azt gondolom, hogy a higiéniai termékek piacán elsősorban ár-érték arány alapján döntenek a vásárlók. Lehet kapni nagyon olcsó cikkeket, de egy használat után szembe­tűnik, hogy például egy guriga WC-papíron valójában mennyi ­papír is van, meddig tart ki egy háztartásban. Egy ­allergiás vagy vírusos időszakban sem szívesen kötnek kompromisszumot a vásárlók, nem kellemes, ha egy betegség mellett még a kivörösödött orr is fájdalmat és irritációt okoz. A háztartási papírtörlők esetében is elég nagy a szórás az ár és a minőség tekintetében. Egy erős és nedvszívó papír­törlő, mely nem szakad szét és nem szöszöl, ­jelentősen meggyorsíthatja a házimunkát számunkra a rohanós mindennapokban.

» Az elhúzódó koronavírus-járvány milyen irányba befolyásolja a fejlesztéseket?
A koronavírus hatására a Zewa portfóliója II-es típusú orvosi arcmaszkkal bővült, hogy ezzel is hozzájáruljunk a családok megfelelő higiéniájának fenntartásához. Ez egy megbízható védelmet biztosító termék, amely segít a fertőzés terjedésének csökkentésében. Kényelmesek, higiénikusak, és olyan anyagokból készülnek, amelyek lehetővé teszik a baktériumok legalább 98%-ának kiszűrését. Puha anyagból készülnek a bőr kímélése érdekében, miközben védelmet nyújthatnak a fertőzések terjedése, por és pollen ellen. Erre évtizedek óta fennálló és nap mint nap bizonyító márkanév a garancia.

» Mennyiben szólt bele, illetve változtatta meg fejlesztési terveiket, termékbevezetéseiket a járvány?
A háztartási papírtermékek jelentősége nemhogy csökkent, mintsem inkább növekedett a mögöttünk álló időszakban. A háztartásoknak még nagyobb szükségük van a jó minőségű higiéniai termékekre, így még a járvány időszakában sem álltunk le a fejlesztésekkel, továbbra is azon dolgozunk, hogy fogyasztóink meg tudják adni a gondoskodást családtagjaik számára.

» Tervek szerint ugyanannyi újdonsággal, termékfejlesztéssel jelentkeznek idén, mint a korábbi években, vagy óvatosabban állítja be ezeket a megjelenéseket?
A Zewa a korábbi évekhez hasonlóan folyamatosan törekszik a megújulásra. Célunk, hogy megoldásokat nyújtsunk a fogyasztók mindenkori igényeire.

 

(TERMÉKMIX magazin – 2021. márciusi szám)

BELELAPOZOK: