Hírek
Tipográfia

A Kantar Worldpanel nemrégiben nyilvánosságra hozott népszerűségi listáján idén is első helyen végzett a Coca Cola. A piackutató vállalat hatodik alkalommal közzétett Brand Footprint felmérése szerint, a fogyasztók körében továbbra is a Coca Cola a legkedveltebb világmárka. Az 50-es lista második helyezettje – a Colgate - is megőrizte tavalyi pozícióját. A dobogó harmadik fokára pedig ebben az évben a Maggi cég léphetett.


Az évente elkészített Brand Footprint jelentés, az ételek, italok, egészség-és szépségápolási cikkek, valamint más háztartási termékek kategóriájában méri a világ 43 országában egy milliárd háztartás fogyasztói adatait. A legfrissebb felmérés szerint a legnépszerűbb termék továbbra is a Coca Cola, amelyet mintegy 5,8 milliárd alkalommal emeltek le a polcokról a vásárlók. A Colgate érte el a legnagyobb – 62 százalékos – penetrációt a globális piacon, a Maggi pedig a leggyorsabb növekedést – 14 százalékos - mutatja a globális márkák között.
A Top 10-ben végzett az Unilever csoporthoz tartozó Lifebouy, a Sunsilk, Knorr, Dove, Lux és a Sunlight márka. A tízes lista tetején – ötödik és hatodik helyen – még két PepsiCo márka található - a Pepsi és a Lay's. S bár kiszorultak az első tízből, de előkelő helyezést értek el a Nescafé és a Nestlé márkák, valamint a Procter & Gamble Downy termékei, illetve a Palmolive és a Sprite.
Az FMCG piacon, a növekvő verseny ellenére, az első 50 márka közül 22-nek sikerült megerősítenie pozícióját az elmúlt évben. A tanulmány adatai azt is mutatják, hogy a legdinamikusabban növekvő értékesítési csatornák: az e-kereskedelem, a diszkontok, a cash & carry üzletek és kisboltok – állapította meg Josep Montserrat, a Kantar Worldpanel vezérigazgatója.
A Brand Footprint felmérése szerint, a helyi márkák népszerűségi indexe jelentősen nőtt - a teljes értékesítés 64,6 százalékát tették ki – 2017-ben. Ez rávilágít arra, hogy folytatódik a lokális márkák térnyerése az élelmiszeripar-, tej-, háztartási-és bőrápolási termékek területén. Az italszektorban azonban továbbra is a globális márkák a nyerők a vásárlók körében, derül ki a Kantar Worldpanel jelentéséből.

Top 10-es Brand Footprint lista 2018

 

coca

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek